301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

301, 404 - kody przekierowań i krótkie kompendium wiedzy

Wiele razy zapewne zdarzyło się, że gdy wpisywaliśmy w przeglądarkę jakiś adres, skrypt automatycznie przerzucał nas na zupełnie inną stronę, o innym adresie url, lub o innej końcówce, czy choćby subdomenie. Tak właśnie działaja przekierowania.

Jest to najszybszy sposób na przeniesienie użytkownika czy robotów Google na inny adres url.

Jeśli, z różnych powodów, treści znajdująca się na naszej stronie przestają być aktywne, zalecane jest wykonanie przekierowania. Dzięki temu nie tracimy klineta, nawet jeśli zostaje on tylko powiadomiony o tym, że strona jest w budowie/przebudowie, ale także unikamy obniżenia naszego rankingu w wyszukiwarkach.

Najczęściej używanymi w SEO są przekierowania 301 oraz 302, z tym że 301 z założenia jest stałe, a 302 tymczasowe – ustawiane np. tylko na czas przebudowy strony. Roboty wyszukiwarek interpretują przekierowanie 301 w ten sposób, że nasza hipotetyczna strona, nie tylko zmieniła swoją lokalizację na stałe, ale jej treść również znajduje się pod nowym adresem URL.

Przekierowania 301 używajmy zatem gdy użytkownicy mają zostać automatycznie przeniesieni na inny adres url. Dzięki zastosowaniu przekierowań 301/302 PageRank naszej witryny zostaje przeniesiony z jednej domeny na drugą i w krótkim czasie nowa domena zyskuje podobne miejsce w wyszukiwarce co poprzednia.

Przekierowanie także może okazać się potrzebne, gdy mówimy o błędzie 404 – świadczy on o braku danych na serwerze, które nigdy nie istniały (ktoś źle wpisał np. ścieżkę do produktu w sklepie internetowym) lub zostały usunięte.

Ważne jest, aby w tym przypadku, wykonać przekierowanie do artykułu pod innym adresem (polega to na wpisaniu odpowiedniej komendy w pliku .htaccess lub – jeśli korzystamy z wordpressa – możemy użyć specjalnej wtyczki, bez ingerencji w kod) – wszystko to, by nie zniechęcić użytkownika i by nie opuścił, zawiedziony, naszej strony.

Jeszcze innym sposobem jest pozostawienie informacji o błędzie z możliwością przejścia do strony głównej lub innych artykułów czy produktów, które mogą zainteresować odwiedzającego – korzystając z WordPressa, także możemy użyć w tym wypadku wtyczek, takich jak np. Google 404.

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1479

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1361

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej