2216

Kampanie reklamowe PPC

Kampanie reklamowe PPC

1. Kampanie linków sponsorowanych są jednym z najczęstszych sposobów prowadzenia reklamy w sieci w ostatnich latach.

Początki PPC sięgają 1998 roku kiedy firma Goto uruchomiła system, w którym właściciele stron licytując sumy za konkretne słowa kluczowe umieszczali swoje reklamy obok naturalnych wyników wyszukiwania. System ten, który do tej pory funkcjonuje z powodzeniem pod nazwą Yahoo Search Marketing szybko zdobył uznanie reklamodawców dzięki swojej skuteczności i prostocie. Obecnie największym konkurentem YSM jest system Google AdWords.

 

Najprościej rzecz ujmując reklama typu PPC polega na tym, że reklamodawca płaci jedynie w sytuacji, kiedy internauta kliknie na link sponsorowany. Pozwala to na bardzo efektywną kampanię promocyjną i łatwiejsze monitorowanie jej efektów. Kampanie PPC pozwalają także w o wiele bardziej precyzyjny sposób zaplanować budżet promocji. Ta forma reklamy jest tak interesująca także z tego powodu, że znajduje zastosowanie jedynie w sieci i doskonale pokazuje jak cennym narzędziem biznesowym może być Internet.

 

Z racji popularności w Polsce Google Adwords, skupimy się na tym jak funkcjonuje PPC w tym systemie. Reklama w Google Adwords zakłada niewielką ilość miejsca, a także:

 

Tekst – krótka reklama zawierająca jedynie słowa ograniczone do nagłówka, adresu URL oraz tekstu właściwego reklamy. Taka forma jest niezwykle łatwa w edycji.

 

Reklama z rozszerzeniem – reklama tekstowa rozszerzona o dodatkowe informacje, np. numer telefonu, odnośnik do konkretnej strony lub adres firmy. Możemy decydować o rodzaju rozszerzeń w zależności od urządzeń, na których będzie wyświetlana reklama.

 

Obraz – reklama w formie graficznej, zarówno statycznej, jak i animowanej.

 

Reklamy aplikacji – pozwalają na odesłanie klienta bezpośrednio do sklepu z aplikacjami lub do konkretnego miejsca w samej aplikacji. Reklama przeznaczona zwłaszcza dla urządzeń mobilnych.

 

Wideo – reklama w formie klipu wideo, przeznaczona dla witryn, które współpracują z Google, m.in. dla YouTube.

 

Reklamy produktowe – reklamy skupiające się na konkretnych produktach z twojej oferty. W takim komunikacie można zamieścić zdjęcie produktu, jego krótki opis oraz informację o cenie i dostępności.

 

Swoją kampanię PPC najlepiej przeprowadzić w ramach dużych wyszukiwarek. Korzystając z najbardziej popularnych wyszukiwarek mamy większą pewność, że nasza kampania PPC

Bardziej widoczna i efektywna.
Ważnym aspektem kampanii jest zebranie najlepszych możliwych słów kluczowych, po których będziemy wyszukiwani. Z powodu ogromnej konkurencji na rynku reklam PPC najlepiej wybrać więcej specjalistycznych, a przez to tańszych słów, niż jedno bardzo ogólne. Wyższy koszt, to tylko jeden z powodów, dla których warto decydować się na bardziej szczegółowe słowa. Inny powód jest taki, że bardziej specjalistyczne słowa mają większą szansę być ulokowane wyżej, przez co generują większą „klikalność” i zainteresowanie internautów.

 

 

Dowiedz się więcej…

2216

Czytaj również