E-commerce w 2019 roku - co warto wiedzieć i w co inwestować?

E-commerce w 2019 roku - co warto wiedzieć i w co inwestować?

E-commerce w 2019 roku – co warto wiedzieć i w co inwestować? Jak szacują specjaliści, aż 50 mld zł wydadzą Polacy w nowym roku na zakupy robione w sieci. Każdy ze sprzedawców chciałby by i dla niego starczyło kawałka tego niemałego tortu. Aby się tak stało, należy się jednak do tego przygotować, nic bowiem, jak wiadomo nie spada z nieba. Dobrze jest zadbać o pozycję swojej marki, zbudować relacje z klientami, przeanalizować potrzeby grupy docelowej, zagłębić się w user experience i… analizować, analizować, analizować. W tak dynamicznej branży jaką jest sprzedaż internetowa nie może być mowy o choćby chwilowym pozostaniu w tyle.

1. Nie jest tajemnicą, że rynek cały czas rośnie, ale potencjał - zwłaszcza w grupach wiekowo nieoczywistych - wciąż jest duży.

Jednocześnie, klienci stają się bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zatrzymać tych obecnych – co już po części możemy obserwować – jak grzyby po deszczu jesteśmy atakowani lojalnościowymi programami, zniżkami od danej kwoty czy kartami stałych klientów.

2. Należy zadać sobie także pytanie: Co decyduje o sprzedaży w internecie?

Czy tylko cena i asortyment czynią sprzedażowe cuda? Jak działają usability, konstrukcja koszyka, dostępność płatności i opcji dostawy?
Prawdą jest, że cena wciąż jest naszym główny kryterium wyboru, ale już nie jedynym i coraz mniej istotnym. Na znaczeniu zyskują kwestie związane przede wszystkim z reputacją marki i obsługą klienta – szybką, pewną, solidną.
I finalne pytanie: Jak zadbać o wizerunek swojej marki?

 

Następnie, warto pomyśleć o narzędziach wspierających sprzedaż w sklepie internetowym. Czym jest marketing automation i w czym może pomóc. Jak wykorzystać e-mail marketing do wsparcia sprzedaży. Systemy marketing automation nawet małym i średnim przedsiębiorstwom pozwalają wykorzystać możliwości, które wynikają z wykorzystania firmowych danych.
W skrócie wyjaśniając, automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów, eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych.

 

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarządzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

 

 

Dowiedz się więcej

Czytaj również