1861

Kampanie reklamowe gigantów

Kampanie reklamowe gigantów

Obecnie świat kampanii reklamowych to potężne narzędzie, które może realnie wpływać na preferencje opinii publicznej. Największe firmy doskonale o tym wiedzą i nie dziwota, że tacy giganci jak Google, Microsoft, Greenpeace przez lata wypracowali takie sposoby i metody, że obecnie na ich kampanie reklamowe wszyscy marketingowcy mówią “wow”.

1. W dzisiejszym wpisie małe podsumowanie ostatnich kilku-nastu kampanii reklamowych marek z różnych dziedzin życia. Jest to świetna okazja do inspiracji czy podpatrywania trendów w zmieniającym się świecie.

I tak zaczynając od tematu szeroko pojętej ekologii i ochrony środowiska. Trochę niestosowne byłoby napisać, że to chodliwy temat, bo zagadnienie jest po prostu bardzo ważne, zarówno społecznie jak i wizerunkowo.
Masowe wymieranie kolejnych gatunków to problem, który ma miejsce cały czas, codziennie – Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.Pomysł na tę kampanię użytkownik zaczerpnął z nietypowej akcji organizacji WWF, która już w 2008 roku alarmowała o masowym wymieraniu poszczególnych gatunków zwierząt.
Przekaz jest mocny, wyraźny i daje do myślenia. Zwłaszcza w kontekście zdjęcia, a raczej kilkunastu pixeli obrazujących tygrysa syberyjskiego, którego wg szacunków pozostało… ok 450 osobników.

 

Pozostając w temacie ekologii – coraz bardziej znana i rozpowszechniana jest moda na styl życia “zero waste”, krótko mówiąc, taki w którym ograniczamy maksymalnie zużycie plastiku i bezsensowną produkcję śmieci. W coraz większej ilości sklepów i kawiarni można przyjść i otrzymać napój do własnego termokubka. W taką akcję ostatnio włączył się także Lotos. Wraz z początkiem października br., każda osoba, która zakupi na stacji w Cafe Punkt wybrany gorący napój do swojego własnego kubka, zaoszczędzi złotówkę. Organizatorzy akcji „Z własnym kubkiem” oraz zaangażowane firmy mają na celu przekonanie klientów, że kupując napój do swojego wielorazowego naczynia, mają oni realny wpływ na ratowanie ekosystemu i ograniczenie produkcji śmieci.

 

2. Osobnym zagadnieniem jest, aktualny temat wyborów do sejmu i senatu.

I o ile w tym podsumowaniu nie chodzi nam o reklamy kandydatów, a raczej o zachęcanie do głosowania – włączają się w to wszyscy, którym frekwencja nie jest obojętna. Posty, ciekawe spoty, plakaty (np. dające do myślenia, zabawne, metaforyczne plakaty studentów ASP) i akcje publikują wszyscy – od osób publicznych, dziennikarzy, celebrytów (ostatnio, także raperzy polskiej sceny hiphopowej, którzy bywają raczej powściągliwi jeśli o temat polityki chodzi) przez influcenterów, w końcu social media to potężne narzędzie, po zwykłych użytkowników.
Wszystkie te działania mają jeden cel: zwrócić uwagę zwykłego usera, przechodnia.

1861

Kampanie reklamowe gigantów

Czytaj również