2108

Siła reklam video na koniec 2019 roku

Siła reklam video na koniec 2019 roku

Od jakiegoś czasu można zaobserwować, zwłaszcza w szeroko pojętych reklamach social media, oraz na firmowych stronach www – absolutny wysyp krótkich filmików video, reklamujących markę. Niezależnie czy jest to światowy gigant, czy lokalny influencer – każdy ma video.

1. O co chodzi? Czy własne filmiki mają taką siłę sprawczą? Jeśli tak - to jak dobrze wykorzystać ich potencjał?

Zacznijmy od tego, że ruchomy obraz, czyli video jest najprostszym i najbardziej “łopatologicznym” sposobem na przekazanie swoich treści światu. Dobrze przygotowany i obrobiony filmik spowoduje, że nawet bez znajomości języka, na drugim końcu świata ktoś będzie się nim interesował i budował nam zasięgi, oglądając go i udostępniając.
Dodatkowo, w dobie dostępu do takich platform ja Netflix, player.pl, ipla.tv czy nawet youtube, każdy chce mieć coś co pozwoli mu się w podobny sposób promować. No i najważniejsze – w związku z powyższym filmy video zaspokajają masę naszych potrzeb – relaksujemy, bawimy, także uczymy, czy pracujemy.

 

Jak pokazują badania, Polacy spędzają przy ekranie komputerów około cztery godziny dziennie, z czego aż godzinę na oglądanie treści w formie filmików. A więc patrząc na sprawę z punktu widzenia marketingowców, których zadaniem jest pozyskiwanie klientów, ergo sprzedaż towarów / usług – to istny raj na zaistnienie.
Warto zaznaczyć, że wydatki na reklam wideo online stale rosną i notują rok do roku największe wzrosty spośród różnych form reklamy internetowej.

2. Jakie mamy opcje, chcąc stworzyć filmik video, dedykowany do mediów internetowych?

Przede wszystkich preroll, czyli reklama wyświetana przed materiałem video, midroll, czyli taka wyświetlana w trakcie, oraz postroll – czyli reklama po projekcji filmu.
Pamiętajmy, że nic tak nie denerwuje odbiorców jak powtarzalność – nie lubimy identycznych reklam w telewizji i internecie, dlatego też dobrze jest dokładnie przemyśleć i zaplanować dedykowane spoty do internetu.

 

3. Co jednak, jeśli nasze wysiłki spełzają na niczym, a skrupulatnie i szczegółowo przygotowywane materiały video padają ofiarami ślepoty banerowej?

Pewnym rozwiązaniem może być, coraz popularniejsze lokowanie produktu, czy współpraca z samymi twórcami. Mamy wtedy pewność, że nasz produkt czy usługa zostanie zareklamowana w sposób, który zwróci uwagę odbiorcy, ale nie w sposób nachalny i kiczowaty. Tak naprawdę w tej materii ograniczać będzie nas tylko wyobraźnia i warunki, jakie ustalimy z klientem, a ilość dostępnych kanałów dystrybucji powinna nam pomóc znaleźć dla naszej marki idealną niszę.

 

 

Dowiedz się więcej…

2108

Siła reklam video na koniec 2019 roku

Czytaj również