Działania firm w walce z koronawirusem

Działania firm w walce z koronawirusem

Nie ulega wątpliwości, że obecna sytuacja na świecie zaskoczyła nas wszystkich – nie tylko przedsiębiorców w sensie zawodowym, ale przede wszystkim prywatnym, czysto ludzkim. Stąd, duże i mniejsze firmy, chcąc pokazywać tę “ludzką” twarz swojej marki angażują się w walkę z pandemią koronawirusa. Można się oczywiście doszukiwać znaczenia czysto wizerunkowego i marketingowego, jednak w obliczu braku zabezpieczeń personelu medycznego i groźby rozprzestrzeniania się wirusa, takie myślenie schodzi niejako na drugi plan. Jak sobie w tej sytuacji radzi gigant taki jak Google.

1. Kto więc i jak pomaga w tych trudnych czasach?

Tak naprawdę, ciężko znaleźć obecnie koncern, który nie angażuje się. Na naszym, polskim podwórku, największy rozgłos zyskała akcja LPP. Firma na początku roku, przekazała transport środków ochrony osobistej Chinom (za co została wystawiona na hejt w Internecie) – jednak dzięki tej chęci niesienia pomocy, finalnie to chińczycy przekazali polskiej stronie maski chirurgicznie, któych wciąż brakuje.

 

Z kolei IKEA Polska we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych wsparła pracowników obiektów infrastruktury krytycznej w Polsce. W ramach darowizny firma przekazała łóżka oraz pościel do tymczasowych miejsc noclegu dla pracowników elektrowni, elektrociepłowni i rafinerii. Aby państwo mogło sprawnie funkcjonować w czasie kryzysu, kluczem będzie zagwarantowanie bezpieczeństwa i zdrowia osób pracujących w zakładach, które zapewnią nieprzerwane dostawy energii i najważniejszych usług.

2. Przy tej okazji nie sposób wspomnieć, bardziej globalnie - o Google ’u.

Internetowy gigant nie zamierza być skąpym w walce o powrót do normalności. Google przekaże 0,8 mld dol. na wsparcie przedsiębiorstw, służby zdrowia i organizacji rządowych. Ćwierć miliarda dolarów zostanie przekazane Światowej Organizacji Zdrowia i ponad 100 podobnych światowych organizacji w formie grantu na reklamy internetowe, by te skuteczniej mogły docierać do internautów z treściami edukacyjnymi na temat koronawirusa, w szczególności informującymi jak unikać zakażenia. Google udostępnia też uczelniom i placówkom badawczym darmową moc obliczeniową – udostępniając usługi Google Cloud o wartości 20 mln dolarów.

 

Branża modowa także nie pozostaje obojętna – przez małe homemade firemki, przez ogólnopolskie firmy po wielkie koncerny odzieżowe – wszyscy szyją maseczki, nie tylko dla medyków, ale także dla swój własny użytek. Grupa Calzedonia postanowiła przeorganizować swoje dwie fabryki – jedną we Włoszech, drugą w Chorwacji – w taki sposób, by rozpocząć w nich produkcję maseczek ochronnych i fartuchów medycznych dla szpitali w Weronie. W tym celu włoska firma zakupiła specjalne maszyny do stworzenia linii półautomatycznej, a także przeszkoliła operatorów maszyn do szycia w nowym typie produkcji.

 

Pozostaje podziękować wszystkim zaangażowanym w walkę z zarazą i zachęcać innych gigantów technologicznych do dalszego wspierania.

 

 

Dowiedz się więcej…

Google

koronawirus

przedsiębiorstwo

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1122

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej