Blogi w 2022 roku - jak tworzyć strony dla influencerów?

Blogi w 2022 roku - jak tworzyć strony dla influencerów?

Jeszcze kilka lat temu pojęcie blogowania, czy prowadzenie swojego bloga, było zarezerwowane dla szeroko pojętej młodzieży, która chciała i miała potrzebę podzielenia się z internetowym światem wydarzeniami ze swojego życia. 

 

Obecnie, mamy 2 spore gałęzie blogosfery:

 

  1. Pokaźne grono influencerów, którzy prowadząc mniej lub bardziej eksperckie blogi, stworzyli wręcz zupełnie nowy zawód – influencer. Dla jednych jest to forma zabawy i oderwania się od codziennych obowiązków, dla innych – sposób na życie. 

W marketingu pojawiło się w ostatnich latach nowe pojęcie: influencer marketing. Obejmuje ono blogerów, ale pokazuje jednocześnie, że uwaga marketerów nie jest już skupiona wyłącznie na blogach. Dynamicznie rozwijają się kanały na YouTube, furorę robią Instagramerzy, a w ostatnim roku notujemy także wzrost znaczenia podcastów. Ewolucja współczesnych mediów, głównie społecznościowych, sprawiła, że twórcą może być obecnie niemal każdy. Wystarczy odpowiedni pomysł na siebie, konsekwencja i dużo pracy, by korzystając z darmowych narzędzi osiągnąć status wpływowego twórcy.

 

  1. Blogi firmowe. Obecnie, firmowe dzienniki nie jest niczym nadzwyczajnym czy specjalnie innowacyjnym – każda firma, której polityka na to pozwala prowadzi na łamach swojej witryny, dział aktualności, newsów czy właśnie bloga. Ma to za zadanie nie tylko “przemycanie” wartościowych i zgodnych z SEO treści, ale także zainteresowanie odbiorców i budowanie wizerunku dynamicznej marki w której ciągle coś się dzieje. Dodatkowo, jeśli jest to zrobione profesjonalnie i rzetelnie – mamy idealny obraz dobrze zarządzanej firmy, w której dba się nawet o takie “detale” jakimi jest firmowy blog czy profil na social media. 

1. Po co?

Blogi powstają bardzo często jako wsparcie działań konkretnej marki. Ma to mocno uzasadnione przyczyny. Blog jest wspaniałym środkiem komunikacyjnym, pod warunkiem jednak, że treści w nim umieszczane są wartościowe, merytoryczne i unikalne. W przypadku marek, których archetypem jest opiekun, twórca, mędrzec czy odkrywca, treści blogowe będą wzmacniały ten wizerunek osobowościowy i czyniły markę bardziej ekspercką, która pokazuje i uczy. 

2. Stylistyka i design

Był czas, w którym nie sposób było pomylić bloga – miały one dość charakterystyczny układ i wygląd, z dwoma lub więcej kolumnami w których ciągnęły się w dół chronologicznie ułożone najnowsze wpisy. 

Obecnie, postęp technologiczny poszedł tak daleko, że czasem ciężko odróżnić sporych rozmiarów portal od bloga poczytnego influencera. Tak jak wspominaliśmy – biorąc pod uwagę, że większość influencerów pisząc artykuły, zarabia na życie, nie ma nic dziwnego w takim działaniu.

3. Najważniejsze: czytelność

Wiadomo nie od dziś że mikrych wielkości fontów na małej powierzchni bloga nikt nie będzie chciał czytać. Brak czytelników to brak kliknięć, brak kliknięć to brak zasięgów.

Dlatego tak ważne jest stworzenie takiego designu w którym czytelność i jak najmniejsze zmęczenie własnego wzroku będzie na pierwszym miejscu.

Zadanie to niełatwe, wciąż niewiele jest blogów w sieci, które stawiają na elegancką i czytelną typografię, pozostawiając wątpliwej jakości ozdobniki innym branżom.

4. Po drugie: przyciągnąć odbiorcę.

Poza oczywistą, kwestia merytoryczną, najbardziej pożądanym elementami są naturalnie – zdjęcia. Dobrej jakości, tworzone na potrzeby konkretnych artykułów, nie ściągane z sieci czy banków zdjęć. Wymaga to zdecydowanie większego budżetu i nakładów pracy, ale na pewno się to opłaci.

5. Najważniejsze elementy bloga

Standardowe “wszystko zależy od specyfiki…” zastąpimy dziś frazą SOCIAL MEDIA. Absolutnym musem jest dziś posiadanie opcji udostępniania swoich artykułów w social mediach, ikonek do lajkowania czy przesyłania między sobą zajawek wpisów. Na tym opiera się głównie system poleceń i powiększania swoich zasięgów więc warto o to zadbać już na etapie projektowania. Same artykuły dobrze jest mieć pokategoryzowane i dobrze opisane, by każdy był w stanie odnaleźć dla siebie coś interesującego. Zwłaszcza jeśli dany blog traktuje o wielu dziedzinach życia, biznesu, czegokolwiek. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, dobór dobrej jakości zdjęć z dedykowanych sesji fotograficznych także będzie tutaj mocno znaczący, pomoże to zbudować odpowiedni styl szaty graficznej, który będzie nie tylko estetyczny, ale także i przede wszystkim – funkcjonalny i użyteczny.

6. Komentować czy nie?

To ważne zagadnienie – czy udostępniać możliwość komentowania pod każdym artykułem? Znowu – to zależy! 🙂

Z naszych obserwacji wynika, że w obecnych czasach sekcje komentowania na dobre przeniosły się na social media (dlatego tak ważna jest funkcja share’owania pod każdym wpisu!!!) jednak, posiadając już zbudowaną silną markę, możemy pokusić się o wyodrębnienie własnej sekcji komentarzy. W przypadku początkujących influencerów taka pusta sekcja początkowo będzie wyglądała dość smętnie, ale nie należy się zniechęcać – komentarze zawsze można zbiorczo włączyć lub wyłączyć.

Jeśli prowadzenie bloga to temat, którym Cię właśnie zaciekawiliśmy, jeśli chciałbyś odświeżyć swój istniejący już blog i na nim zarabiać – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich czytelników.

influencer

strona internetowa

strony internetowe

Czytaj również