Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Wszyscy wiemy, że wdrożenie dowolnego biznesu e-commerce, strony usługowej lub innej dowolnej platformy online. Wymaga odpowiedniej strategii, składającej się z kilku kluczowych elementów, uwzględniających technologię, UI/UX, marketing i SEO. Wszystko wydaje się nam całkiem logiczne i proste, gdy nie przychodzi do realizacji założeń i strategii. 

1. Jak zaprojektować więc rozwiązanie odpowiadające potrzebom naszego biznesu? 

 

Trendy w web dewelopmencie zmieniają się jak w kalejdoskopie, co utrudnia wielu firmom przetrwanie w obliczu cyfrowych innowacji. Z powodu chęci dostosowanie się do nich bowiem szukamy różnych opcji, aby zachować konkurencyjność na stale rosnącym rynku. Trudno jest nam czasem się zorientować, która rzeczywiście przełoży się na wyniki biznesowe.

 

Dostosowanie stron – bez względu na ich przeznaczenie – do kanałów mobilnych to więc absolutny must-have. Sposobów na to, by to zrobić, jest już mnóstwo.

Jednym z najbardziej osiągalnych i efektywnych kosztowo metod, jest zbudowanie PWA, czyli Progressive Web App. PWA to aplikacja internetowa, która działa jak połączenie strony internetowej i aplikacji mobilnej.

 

Działa niezależnie od przeglądarki, jest widoczna w wyszukiwarkach, oferuje dostęp offline i doskonały performance, a jednocześnie można ją„przypiąć”do ekranu urządzenia mobilnego tak jak zwykłą natywną aplikację, omijając pośrednictwo app store’ów i ograniczając koszty związane z developmentem osobnych instancji mobilnych. Jeśli jednak, mimo wszystko, PWA nie spełni wymagań i zdecydujemy się zbudować osobną aplikację mobilną, warto sięgnąć po nowsze, crossplatformowe frameworki takie jak React Native, Flutter lub Ionic. Pozwalają one budować aplikację zarówno na iOS, jak i Androida na bazie jednej bazy kodu, co znacznie ogranicza koszty (tradycyjne natywne technologie wymagały budowania osobno na iOS i Androida).

2. Jak planować funkcjonalność i architekturę informacji?

User Experience, rozumiane jako całość interakcji z danym produktem bądź usługą online – jeśli dobrze stosowane i egzekwowane – wyraźnie przekłada się na wyniki biznesowe, nie tylko w sektorze e-commerce. Klienci oczekują, z jednej strony, jasnej i możliwie krótkiej ścieżki zakupowej oraz intuicyjnej nawigacji, a – z drugiej – lubią być zaskakiwani nowoczesnym (choć nie przytłaczającym) designem

 

 Strony zbyt złożone i nieintuicyjne hamują chęci użytkownika do poruszania się po nich, ale także negatywnie wpływają na odbiór oferowanych produktów lub usług, finalnie uniemożliwiając finalizację transakcji. Maksymalne uproszczenie poruszania się po stronie internetowej, ale także włączenie użytkowników w wielokanałowe doświadczenie cyfrowe, jest kluczowe dla zapewnienia zaangażowania interakcji z klientami.

 

Co więcej, strony z dobrym UX, odnotowują mniejsze współczynniki odrzuceń i dłuższy czas spędzany na stronie. Co pozytywnie wpływa na SEO, które pozostaje głównym czynnikiem napędzającym wzrosty w e-commerce. Poza tym, dobry UX zwiększa szanse nie tylko na domknięcie transakcji, ale i na to, że zdobędziemy sympatię użytkownika. Który być może zdecyduje się do nas regularnie powracać. A, jak wiadomo, pozyskanie nowego klienta, jest znacznie droższe niż utrzymanie starego.

3. Nieśmiertelne SEO…

Jak powinien być wdrożony projekt internetowy, aby był zgodny z zasadami SEO? Podczas całego procesu projektowania stron internetowych, trzeba również pamiętać o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W przeciwnym razie zespół programistów stworzy witrynę tylko po to, aby zespół SEO ją zburzył i kazał budować od nowa. Co wydłuży proces i pomnoży koszty.

 

Algorytm wyszukiwania Google wykorzystuje ponad 200 czynników do uszeregowania strony internetowej, warto zacząć od zadbania o te kluczowe. Należą do nich m.in. przyjazność dla urządzeń mobilnych. Ponieważ Google wydało w 2015 roku przyjazną dla urządzeń mobilnych aktualizację swojego algorytmu. Premiuje ona responsywne witryny w wynikach wyszukiwania, a także performance. Czyli wydajność strony – jego rola wzrosła zwłaszcza po wprowadzeniu Core Web Vitals.

Czym są te czynniki? To zbiór cech związanych z UX-em, które są wykorzystywane przez algorytmy Google do budowania pozycji poszczególnych wyników wyświetleń w wyszukiwarce. 

4. Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Ile może kosztować wdrożenie strony internetowej, a ile e-sklepu?

Jak można się spodziewać, nie ma uniwersalnej odpowiedzi, bo wszystko zależy od przyjętej strategii biznesowej. Budując prostą, statyczną stronę usługową, pozbawioną zaawansowanych modułów AI czy funkcjonalności płatniczych. Z powodzeniem można wykorzystać łatwe w użyciu buildery. Rozwiązania low- bądź no-code czy skorzystać z dostępnych „prosto z półki” rozwiązań typu SaaS.

 

Im jednak większy poziom skomplikowania logiki biznesowej, dyktowany np. dynamicznymi planami ekspansji lub zwiększania skali działalności, rosnąć będą zarówno koszty, jak i czas konieczny na domknięcie procesu developmentu.

Jeśli zainteresowaliśmy Ciebie tematem tworzenia strategii marki w sieci, jeśli chciałbyś odświeżyć swój wizerunek i strony www – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich odbiorców.

Czytaj również