Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej

Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej

Strony internetowe dla branży motoryzacyjnej. Jak wiadomo, każda branża rządzi się swoimi prawami i “smaczkami”. Efekty które po etapie bycia sławetnym “efektem wow”, stają się normą, standardem, czymś, bez czego nie wyobrażamy sobie strony o tematyce x. 

 

Nie inaczej jest w motoryzacji. Jak wiadomo, mając do zaprojektowania stronę dealera, salonu, pierwsze co robimy… podglądamy autorskie strony marek samochodów. Niekiedy zdarza się, że dostajemy niektóre elementy interfejsów już jako gotowe do zaimplementowania – raz będą to całe moduły konfiguracji modeli aut, a innym razem będą to tylko autorskie sety fontów.

 

Oczywiście, strony internetowe dla branży motoryzacyjnej powinny być dobrze zaprojektowane i dostosowane do specyficznych potrzeb tej branży. Jakich? Zdradzamy w dzisiejszym artykule.

 

Z naszych wieloletnich obserwacji i doświadczenia wynika, że wszystko zaczyna się od… zrozumienia klienta. Jego sposobu patrzenia na prowadzony biznes, tego jak wygląda teraz i jak chce wyglądać w przyszłości. Atrakcyjny wizualnie i użyteczny design będzie tu pierwszym najważniejszym ogniwem, które będzie wpływało na całościowy suckes marki.

Finalnie, nowoczesność, profesjonalizm i niezawodność powinny wybijać się na pierwszy plan.

1. Jakie są standardy w projektowaniu obecnych witryn dla branży motoryzacyjnej?

Przede wszystkim, wydaje się, że trend idzie w stronę spójności z główną marką. Stylistyka, sposób przedstawiania modeli – bardzo często wykorzystuje się schematy 3D, lub zdjęcia 360.

Nie od dziś wiadomo, że ludzie kupują oczami. Umiejętnie wykorzystane atuty marki i zgranie tego z nowoczesnym designem będzie pierwszym ważnym krokiem. Zbudowanie innowacyjnego layoutu, który będzie zachwycał będzie także znaczące dla budowania świadomości marki.

 

Po drugie: zintegrowanie ofert z portalami typu otomoto.pl.

Jak pokazuje nasze doświadczenie, klienci bardzo lubią i korzystają z tej formy promowania poszczególnych ofert i mocno cenią sobie, automatyczne aktualizacje – zarówno na stronie www jak i w portalu. Oczywiście skraca to czas i eliminuje niepotrzebną, podwójną pracę. Warto zatem zadbać już w etapie projektowania strony www o niezbędne elementy, które będą miały być wspólne – jak i gdzie będą się wyświetlać, dokąd będą przenosić.

 

W ostatnich latach, oferty, nawet nowych pojazdów, z tzw. “placu” zyskały na popularności i bardzo często dealerzy umieszczają i tam swoje oferty.

 

Należy przy tym pamiętać, by techniczne rozwiązania były proste i nie generowały podwójnej pracy przy wprowadzaniu ogłoszeń. Z doświadczenia wiemy, że to najkrótsza droga do… zaniedbania strony www.

 

Po trzecie 

Kontakt. Rzetelny, z realną osobą, nie automatem. W obecnych czasach nikt nie czuje się usatysfakcjonowany, jeśli po wysłaniu zapytania, dostanie randomową odpowiedź rodem od boota Google’a.

 

Należy zadbać o przejrzyste formularze, lub / oraz dobrze zaznaczonych opiekunów danej oferty z danymi kontaktowymi. Tylko w takiej formie możemy liczyć jak realny odzew i zainteresowanie powstającą witryną.

 

Po czwarte

Konfiguratory, lub wyszukiwarki. Oczywiście, jeśli nasz budżet na to pozwala, możemy posiłkować się tymi oferowanymi przez portale zakupowe, nie ma jednak najmniejszego sensu, by przenosić je 1:1 na stronę internetową. Takie działanie będzie mocno podrażniało koszta kodowania i wdrażania witryny “w życie” Warto jednak zadbać o to, by wyszukiwane filtry były zawsze odpowiednio zaznaczane, bez błędów ani pustych kategorii.

 

Po piąte

Coś, co jest arcyważne we wszystkich stronach, nie tylko tych z branży moto. Szybkość ładowania i responsywność. W mobilnym świecie nikt nie będzie czekał 10 sekund aż na stronie załaduje się konfigurator, czy skomplikowany slider – jak piękny i “wybajerzony” by nie był 🙂 Dlatego też, stosowanie prostych form i kompresowanie filmików będzie mu naszym największym sprzymierzeńcem. W przypadku wersji responsywnych jest to już oczywista oczywistość – wychodzimy z założenia, że w 2021 roku jest to absolutne minimum i standard, by finalna witryna była skalowalna na urządzeniach mobilnych.

2. Personalizacja

Za sprawą Sztucznej Inteligencji ostatnio prawdziwym krzykiem mody stały się witryn ymocno spersonalizowane. Znaczy to tyle, że już wchodząc na stronę, przegladarka “w tle” przetwarza nasze dane (mężczyzna / kobieta) i płynnie redaguje tekst zwracając się bezpośrednio do odwiedzającego. Daje do bardzo dobry efekt, w przypadku niezdecydowanych i wnikliwych internautów, którzy cenią sobie customowe rozwiązania.

3. Czy to się opłaca?

To pytanie zadaje nam każdy, absolutnie każdy klient…

W tym miejscu mogłoby pojawić się wiele statystyk ukazujących liczbę kierowców oraz samochodów w Polsce. Rozbudowanych analiz dotyczących sektora motoryzacyjnego. Jednak zdajemy sobie sprawę, że nikt lepiej niż nasz klient – osoby działającej w branży – nie zna specyfiki rynku, który jest niezwykle konkurencyjny i wymagający.

 

Obecnie niezwykle trudno jest wypromować komis, salon czy serwis samochodowy. Nie bez powodów branża motoryzacyjna uchodzi w marketingu za jedną z najtrudniejszych. Najlepszym sposobem na generowanie większej sprzedaży jest obecnie nic innego jak przeniesienie biznesu do sieci.

4. Waga odpowiedniego contentu

Czyli coś, co spędza sen z powiek wszystkim klientom. No bo, oto – mamy piękny projekt graficzny, bez naniesionych realnych zdjęć i ofert. Jak przygotować wartościowe i użyteczne teksty, nie tylko pod pozycjonowanie? Jak zainteresować klientów ofertą, która nie będzie zwykłym słupem tekstu, który ciężko rozczytać?

Prezentujemy poniżej najczęściej używane sekcje, które wykorzystujemy w projektowaniu stron www dla branży motoryzacyjnej:

  • dokładny opis oferty (wraz z danymi technicznymi, wyszczególnieniem konkretnych marek/modeli samochodowych i słowami kluczowymi). Wszystko to spięte w estetyczny i schludny design;
  • regularna aktualizacja oferty, wraz z cenami lub chociaż – widełkami cenowymi;
  • łatwe do zrozumienia i innowacyjne infografiki urozmaicające teksty oraz grafiki produktowe;
  • filmy poradnikowe dotyczące np. sposobu pielęgnacji pojazdu, 
  • informacje o zniżkach i wprowadzaniu nowych produktów czy usług, 
  • blog – będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli planujemy wprowadzać na rynek nowe oferty – artykuły blogowe ze wskazówkami dotyczącymi serwisowania czy eksploatacji,

 

W swoim dorobku posiadamy już kilka większych stron internetowych dużych trójmiejskich dealerów samochodowych – zapraszamy do portfolio by przyjrzeć się im bliżej.

 

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www dla swojego biznesu motoryzacyjnego,, zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich przyszłych klientów.

Czytaj również