Aplikacje mobilne w 2021 roku

Każdy, kto jeszcze kilka lat temu nie wróżył smartfonom i dedykowanym aplikacjom sukcesu, obecnie… musi mocno zrewidować swoje poglądy 🙂 Obecnie nie wyobrażamy sobie życia bez aplikacje mobilne do słuchania muzyki, czy kupowania biletów – zwłaszcza w czasie, gdy kupowanie takowych u kierowcy autobusu zostało zawieszone.

1. Jak grzyby po deszczu powstają kolejne portale, które oferują dedykowane wersje aplikacji - w lepszym lub gorszym wydaniu.

Co w takim razie będzie się działo w 2021 w świecie aplikacji? W ostatnim czasie sporo aplikacji i portali przeszło redesign, dostosowujący się do najnowszych trendów. Postawiono, znów, na zdecydowane kontrasty i minimalizm – nie od dziś bowiem wiadomo, że największy kontrast czerń/biel jest najbardziej użyteczny, a zarazem elegancki, gdy występuje w… minimum.

2. Idealnym przykładem jest Messenger Facebooka.

Kolejna osłona komunikatora ma miłe dla oka obłe kształty oraz kolorystycznie – króluje biel i wyrazista typografia. Projektanci Messengera skupili się na głównych funkcjonalnościach aplikacji i dostosowali wygląd tak, aby codzienne korzystanie z niej nie było dla użytkowników męczące, a nadmiar kolorów nie rozpraszał.

3. Duże zmiany widać też w serwisach Google

Po wielu latach udało się zmienić loga poszczególnych usług. To, czy są one czytelne i jednoznaczne, pozostawimy ocenie każdego użytkownika, jednego jednak nie można im odmówić – na pewno są spójne.

 

Następnym trendem, który także był widoczny już w minionym roku jest fakt, że użytkownicy wolą odwiedzać strony www, a nie profile social media danych firm. Liczne wycieki danych z portali społecznościowych sprawiły, że internauci coraz częściej wolą oglądać produkty na stronach internetowych i z nich dowiadywać się bieżących informacji. Nie bez znaczenia było też wdrożenie nowych wymogów dotyczących ochrony danych osobowych. Dziś każda strona internetowa dostępna w Unii Europejskiej ma obowiązek informowania użytkowników, w jakim celu przechowuje ich dane. Gdy strona wita od progu informacją, że przechowuje dane to znaczy, że korzysta z pozycjonowania według preferencji i wejść użytkownika. Natomiast, jeżeli strona nie korzysta w algorytmie z pozycjonowania względem ruchu sieciowego użytkownika, to o wykorzystaniu cookies poinformuje niewielki komunikat.

 

Każda firma zdaje sobie sprawę, że posiadanie strony internetowej to nie tylko wizytówka, ale też reklama. Dziś wchodząc na Facebooka firmy, użytkownicy chcą też znaleźć odnośnik do strony mobilnej. Ten element także przekłada się na odbiór danej firmy i pozycję na rynku. Warto zatem inwestować w tę drogę reklamy.

aplikacje

Facebook

Google

strony internetowe

Czytaj również