2464

Content marketing, czyli marketing treści

Content marketing, czyli marketing treści

Content marketing. Jak robić to skutecznie? Jak pokazują badania i jak szacują analitycy, w 2022 roku przychody z content marketingu wyniosą 76 mld dolarów, a w 2024 roku przekroczą 100 mld dolarów. To daje nam podstawy by stanowczo stwierdzić, że content marketing to ogromna machina. Bez której nie ma chociażby skutecznego SEO, kampanii PPC, wspierania sprzedaży online.

Dziś zastanowimy się, czy content marketing jest w ogóle wykorzystywany w polskich firmach. Czy pracownicy wiedzą jak tworzyć treści czy video, by generować realne leady, właśnie poprzez konwertujące materiały reklamowe dostępne w sieci.

1. Content marketing - Trochę teorii…

Content marketing, czyli marketing treści to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści. Które mają za zadanie zainteresować i utrzymać ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk.

 

A jak to wygląda w praktyce? Odnosząc to do realnych produktów, które marketingowcy są w stanie wyprodukować: będą to wszystkie działania, które skutecznie przyciągną użytkownika za pomocą wartościowych i przydatnych materiałów – tj. filmów w postaci np. reelsów na Instagramie, podcastów na YouTube, blogowych poradników i artykułów. Tworzony w ten sposób content ma za zadanie przyciągnąć usera, a następnie skłonić go do działania, które przyniesie realny zysk.

Ten rodzaj marketingu jest zaliczany do działań długoterminowych, mających na celu stworzenie długofalowych relacji z potencjalnym klientem. Zależy nam na tym, by użytkownik nie tylko skorzystał z naszej oferty, ale także, wracał, najchętniej regularnie.

Łatwo napisać, trudniej zrobić – czy takie działania mają w ogóle przełożenie na realne liczby?

2. Content marketing, czyli marketing treści w praktyce

Nasze marketingowe działania mogą być oparte o różne formy piśmiennicze i audiowizualne. Tak naprawdę, obecnie nie ma znaczenia, którą postać wybierzemy. Wszystko zależeć będzie od naszych zasobów, czasu i możliwości jakie posiadamy w przygotowaniu ww. materiałów.

Content marketing może być oparty o: artykuły sponsorowane, wpisy blogowe, artykuły w branżowych mediach, recenzje i “reakcje na”, opisy produktów w sklepach internetowych.

Tak naprawdę marketing treści może być “przemycany wszędzie”. Jeśli tylko zdamy sobie sprawę z potrzeby tworzenia wartościowych materiałów, nawyk tworzenia dobrej jakości content marketingu szybko wejdzie nam w krew.

 

3. Jakie są zalety content marketingu, czyli marketingu treści?

Po pierwsze – zwiększamy świadomość marki. Budujemy swoją pozycję jako rzetelna firma, o stabilnych fundamentach i wartościach, które cenią klienci.

Po drugie – generujemy większy ruch na stronie www. A to pozwala na większe zasięgi naszych postów i artykułów. Dzięki takiemu działaniu pniemy się do góry w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych.

Po trzecie – zwiększenie sprzedaży. Czyli pokłosie wzmożonego ruchu w witrynie. Jeśli tylko zwrócimy uwagę na techniczne aspekty funkcjonowania naszej firmowej strony www, przepis na sukces mamy murowany!

Po czwarte – generujemy leady, czyli realnie przyczyniamy się do zwiększania zysków firmy. Jeśli nasi klienci chętnie kupują nasze produkty/usługi, powinniśmy zadbać także o to, by możliwie szybko powrócili do nas ponownie – a to z kolei buduje lojalność klientów wobec marki.

 

4. Ślepota banerowa a statystyki

Chcąc głębiej wejść w temat content marketingu, zapewne spotkamy się z terminem “ślepoty banerowej”. Jest to zjawisko dotyczące każdego użytkownika, które polega na ignorowaniu graficznych elementów na stronach internetowych, które przypominają swoim wyglądem reklamy. Przesyt takich elementów powoduje po prostu to, że nasze oko przestaje dostrzegać elementy (naszym zdaniem) nieistotne.

 

Tymczasem przyjmuje się, że reklamę graficzną online można uznać za widoczną. Przynajmniej 50 procent jej powierzchni zostanie wyświetlona przez co najmniej sekundę.

To bardzo mało, prawda? Ale tylko tyle potrzeba, by nasz mózg zarejestrował najważniejsze elementy przedstawionej grafiki. Mamy więc tylko sekundę by zainteresować usera swoją usługą/produktem i aż sekundę by utrwalić dany tytuł, design, layout etc.

 

Warto zatem nieustannie dbać o czytelność i widoczność graficzną naszych reklam. Sprawmy by były one nie tylko odróżniające się, ale także estetyczne i przykuwające uwagę. Ważna w tym przypadku będzie zarówno rozdzielczość, jak i kolorystyka, a także otoczenie wartościowymi treściami, które będą jeszcze bardziej zachęcać do lektury.

 

Przy czym, warto pamiętać, że posty tekstowe, wideo, infografiki, to tylko niektóre formy, jakie może przybrać content marketing prowadzony w social mediach. Kreacja powinna być nie tylko ciekawa, ale również dopasowana do konkretnego serwisu, z których każdy ma nieco inną charakterystykę i użytkownika. Tylko wtedy nasz content marketing, czyli marketing treści będzie miał szanse na powodzenie i zebranie wartościowych leadów.

2464

Content marketing

Czytaj również