894

Czary mary, czyli jak zmienić użytkowników w klientów?

Czary mary, czyli jak zmienić użytkowników w klientów?

Czary mary, czyli jak zmienić użytkowników w klientów? Według badań, aż 90% użytkowników stron www, przy pierwszej wizycie nie podejmuje żadnej akcji, działań. Oglądają, czytają, klikają i… uciekają. W najlepszym przypadku polubią nasz fanpage na social mediach. Czym zachęcić przeciętnego usera, by nie tylko nas obserwował, ale i zainteresował się naszą ofertą, kupił produkty, czy usługę?

1. Tu z pomocą, przychodzi nam, znany już i opisywany na łamach naszego bloga - remarketing.

To dobry sposób na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z naszą stroną internetową. Pozwala strategicznie wyświetlać tym odbiorcom reklamy, w czasie gdy korzystają z wyszukiwarki Google lub witryn partnerskich Google, co pomaga zwiększyć świadomość marki lub zachęcić ich do dokonaniu zakupu.
Remarketing ma kilka zasadniczych zalet:

 

Zapewnia ultra szybki kontakt Twojej marki z danym użytkownikiem – możemy ustawić wyświetlanie dla internautów, którzy właśnie opuścili naszą witrynę, lub dla takich, którzy bywali/byli na niej w ciągu ostatniego czasu.

 

Precyzja – możemy dodawać specjalne adresowane reklamy, dla użytkowników, którzy byli na naszej stronie, dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji.

2. Łatwość w tworzeniu reklam

Jak jednak to wszystko wprowadzić w życie?
Po pierwsze: należy zdefiniować swoje cele. Czy chcemy ściągnąć klientów, którzy dawno do nas nie zaglądali, czy chcemy pozyskać nowych, którzy nie dokończyli zakupów w naszym sklepie online. Musimy też ustalić nasze grupy docelowe i na nich się skupić.

 

Po drugie: reklama. Jak wiadomo, jest dźwignią handlu, a więc dobrze jest o nią odpowiednio zadbać. W przypadku remarketingu dobrze działają wszelkie zniżki, okresy próbne i darmowe okresowe abonamenty, lub to, że wyróżniona oferta jest limitowna. Dobrym zabiegiem jest także stylistyczne wyróżnienie takiej reklamy- to, co nowe i bardziej wyróżniające się, będzie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów niż stare, dobrze znane banery.
Jednak finalnie kreacja musi odpowiadać stylowi strony docelowej, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Dzięki temu osoby, które kliknęły, będą przekonane, że dotarły na odpowiednią stronę, bez elementu zaskoczenia. Tu najlepiej sprawę powierzyć grafikowi.

 

Po trzecie: CTA i hasła. Oczywiście zachęcające do zakupów, skorzystania z usług, wpasowane w stylistykę marki ale także wyróżniające się, można powiedzieć “bijące po oczach”. W przypadku remarketingu należy działać stanowczo i dosadnie 🙂 Zawartościowo też należy dobrze przemyśleć sprawę – wszelkie enigmatyczne “dowiedz się więcej” są nudne i już na nikim nie robią wrażenia – zwracamy się konkretnie “zamów ofertę, zarejestruj się już dziś, nie czekaj” etc.

 

Po czwarte, nie wyświetlamy reklamy absolutnie wszystkim. Mylne jest myślenie, że to wzmoży sprzedaż – jedyne co może wzrosnąć to współczynnik odrzuceń, a więc nie będzie to korzystne.

894

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1302

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1212

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej