04-29 311

Design dla startupów

Design dla startupów

04-29 311

Startup to nowo utworzone przedsiębiorstwo lub tymczasowa organizacja poszukująca modelu biznesowego, który zapewniłby jej zyskowny rozwój. Istnieje wiele profili działalności takich firm. Podmioty zaliczane do tej kategorii są najczęściej związane z technologiami, IT oraz sektorami high-tech.

Najczęściej wskazywanymi cechami startupów są:

- krótka historia działalności, do 10 lat

- innowacyjność -skalowalność

- wyższe ryzyko, związane z zaczęciem przedsięwzięcia, ale również wyższa korzyść ze zwrotu z inwestycji.

Finansowania projektów rozpoczynanych jako start-up odbywa za najczęściej z pomocą środków własnych ich założycieli (bootstrapping), a także wsparcie funduszy venture capital i aniołów biznesu. Momentem, w którym przedsiębiorstwo przestaje być uważane za start-up, może być osiągnięcie zysku, fuzja lub przejęcie.

Projektowanie stron internetowych to także tworzenie marek dla takich właśnie młodych firm. Stajemy się wówczas głównymi kreatorami takiej firmy i to od nas zależy w jaki sposób ją przedstawimy klientowi. O czym należy pamiętać projektując takie witryny?

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że przy projektach startupowych dla projektanta kluczowe jest porozumienie z klientem oraz zrozumienie brandu. Projektowanie dla startupów najczęściej jest procesem równoległym do wykluwającego się konceptu nowego brandu. Proces projektowy zaczyna się w momencie, gdy ta naprawdę wiemy niewiele. Ot, często: nazwa firmy, czym się będzie zajmować. Pierwsze zarysy logotypów i identyfikacji, które tak naprawdę mogą się cały zmieniać i ewoluować. Najczęściej nie ma jeszcze jasno ustalonych wartości, strategia komunikacji marki dopiero się kształtuje.

Kolejną trudnością jest fakt, że nie ma także żadnych danych historycznych z których można byłoby wyciągnąć wnioski na temat tradycji czy jakkolwiek upodobań.

Dodatkowym „haczykiem” jest fakt, że w większości startupy cechują się dużą innowacją i próżno szukać odniesień, analogii w innych firmach, które już istnieją i rozwijają się na rynku od X lat. Brak tu często punktu odniesienia czy pewnych wzorców, z których można czerpać inspiracje.

Uchwycenie esencji marki i przekucie jej na dobry branding jest więc niezmiernie trudne. Na niekorzyść działa także czas - przeważnie jest go bardzo mało :) start na rynku jest przeważnie sztywno wyznaczony, a wszystko musi być poprzedzone testami i oczywiście pełną akceptacją klienta.

Filmy

01-22 641

Strona WWW KIA

01-22 441

Strona WWW FORD

11-07 311

Strona WWW MANLAY

11-07 311

Strona WWW ASMED

05-04 407

Strona WWW Gastro Nord

05-04 463

Strona WWW Aqua Park

03-30 514

Strona WWW Katalpa

03-01 178

Strona WWW Podłogi Skalski

01-17 466

Strona WWW Mała Anglia Boutique Apartments & SPA *****

11-05 144

Strona WWW Bakal

11-05 1 055

Poznaj nasz zespół
Website Style

COPYRIGHT 2011-2019 ALL RIGHTS RESERVED