Dobór fraz kluczowych do strony www

słowa kluczowe

Fraza kluczowa – odpowiedni dobór słów jest bardzo ważnym aspektem tworzenia strony internetowej. To dzięki nim użytkownicy będą mogli znaleźć w przeglądarkach witrynę klienta. Trzeba pamiętać, że fraza fazie nierówna, niektóre słowa są ważne dla witryny a inne mogą jej wręcz zaszkodzić. Efektywność podejmowanych działań i przeznaczanych na to środków zależy zatem od wyboru najlepiej dopasowanych słów kluczowych.

1. Ale jak je wybrać?

Bez wątpienia najważniejszą rzeczą przy wyborze słów kluczowych jest wiedza, jaką posiada klient (i agencja, rzecz jasna) na temat tego czego szukają internauci (potencjalni Klienci), a co ważniejsze w jaki sposób to robią, czyli jakie zapytania kierują do wyszukiwarki. Prościej mówiąc, jakie frazy wpisują w polu wyszukiwania.
Jest to o tyle istotne, że nawet jeśli będziesz zajmował wysoką pozycję w wyszukiwarkach, ale miejsce w czołówce będzie można zawdzięczać niezbyt popularnej frazie czy słowu nie przełoży się to na realną korzyść w postaci zwiększenia ruchu na stronie.

2. Chcąc dobrać “keywordsy” warto zrobić w firmie… burzę mózgów.

Burza mózgu to nic innego jak wypisanie wszystkich fraz i słów, które przychodzą do głowy kiedy myślimy o tym, żeby opisać swoją działalność i to jakie informacje chcemy przekazać. W tym momencie nie zastanawiajmy się jeszcze czy rzeczywiście zastosujemy je w treści swojej witryny i czy to faktycznie na nich chcemy się skupić, bowiem spora część z nich zostanie odrzucona w kolejnych etapach. Oczywiście nie można zapomnieć o dodaniu do listy słów kluczowych nazwy firmy. (Co jest częstym błędem) Zdarza się, że na takich listach znajdują się (celowo) słowa z niepoprawną pisownią, gdyż błędy np. w postaci literówek są częste wśród internautów. Na pewno takie piśmiennictwo należy brać pod uwagę, zwłaszcza jeśli naszym targetem są użytkownicy powyżej 40-50 lat.

 

Dowiedz się więcej o fraza kluczowa…

frazy kluczowe

keywords

strony internetowe

wyszukiwarka

Czytaj również