E-commerce 2017/2018

Ubiegły rok upłynął pod znakiem social media.

E-commerce – Facebook stał się oficjalnie także platformą do bezpośredniej sprzedaży. Można powiedzieć, że jeszcze bardziej, niż choćby rok wcześniej, wszystko kręci się wokół Responsive Web Design, wersje mobilne stają się wersjami podstawowymi witryn – nastają czasy, gdy ruch mobilny jest większy niż ruch z komputerów osobistych. Dodatkowym argumentem jest fakt, że Google nie wspiera od jakiegoś czasu stron, które nie posiadają wersji responsywnych. W nowym Roku prognozujemy wzrost zapotrzebowania na „refreshingi” starych i przestarzałych stron, które niejednokrotnie wykorzystują jeszcze technologie Flash.

W 2018 roku obserwować będziemy dalszy rozkwit content marketingu. Treści na stronach stają się coraz bardziej wartościowe, a mechanizmy wyszukiwania są dominującym kanałem pozyskiwania klientów w wielu branżach. Wszystko wskazuje na to, że jest to trend, który może mieć jeszcze większe znaczenie w kolejnych latach.

Z naszego doświadczenia wynika, że najefektywniejsze kampanie to działania marketingowe prowadzone na wielu płaszczyznach – głównie z tego powodu, że klienci polubili kontakt z markami poprzez „codzienne” media społecznościowe. Połączenie innowacyjnych stron www z social media skutecznie wspiera sprzedaż, głównie dzięki komunikatorom oferowanym przez portale społecznościowe. Prognozujemy że w 2018 roku zostaną podjęte próby by jeszcze bardziej udoskonalać wszelkie chatboxy i ich automatyzację.

Pewną innowacją są także chaty, które funkcjonują na stronach internetowych, szczególnie w sklepach – są to swoiści doradcy, będący w stanie szybko doradzić czy udzielić dodatkowych informacji. Inteligentni Wirtualni Doradcy będą w 2018 coraz bardziej dostępni, nie tylko w sklepach internetowych.

Czytaj również