2259

Gadżety reklamowe - przeżytek, czy miły prezent?

Gadżety reklamowe

1. Gadżety reklamowe długo były postrzegane jako kaprys i zbędny wydatek. Obecnie pełnią rolę ważnego nośnika informacji wykorzystywanego w kampaniach promocyjnych.

Zadaniem gadżetów reklamowych jest wypromowanie firmy, poprawienie jej wizerunku i wykreowanie dobrej opinii o marce.

2. Dlaczego więc artykuły promocyjne zyskują sympatię odbiorców?

Gadżety to przede wszystkim prezent, jaki firma wręcza swoim klientom, partnerom biznesowym czy pracownikom. Bardzo duże znaczenie ma także ich przydatność.

Potwierdzają to analizy rynkowe. W badaniu przeprowadzonym w 2016 roku przez Advertising Speciality Institute pt. „A cost analysis of promotional products versus other advertising media”, ankietowani wskazali trzy cechy wybranych gadżetów reklamowych, które mają dla nich kluczowe znaczenie. Najwięcej osób odpowiedziało, że najważniejsza jest przydatność produktu, znacznie mniej ankietowanych postawiło na atrakcyjny wygląd, a najmniej głosów otrzymała kategoria „radość wynikająca z posiadania”. Podobne zdanie na temat gadżetów mają właściciele firm, którzy inwestują w produkty reklamowe. Aż 68% odpowiedziało, że najważniejsza jest jakość, niewiele mniej, bo 65% badanych wskazało wygląd, a 63% głosów otrzymała cena. Tylko niecałe 5% pytanych odpowiedziało, że nie dokonuje zakupu produktów promocyjnych.

3. Źródło:Badanie "Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy" PIAP – 2015 r.

Standardowe gadżety (przybory piśmiennicze, notesy, kalendarze) mogą skorzystać firmy bezpośrednio związane z osobami, które duża piszą – często posługują się nimi firmy farmaceutyczne, czy branża papiernicza. Ważne jest by zadbać także o dobrą jakość oferowanych „gratisów“, oraz opakowanie. Coś, co ładnie wygląda ale i dobrze funkcjonuje, zawsze będzie wywoływać miłe odczucia.

Najlepsze będą gadżety dopasowane i użyteczne, czyli takie, które klient doceni i będzie dobrze kojarzyć z daną marką – potrzebny jest tu nie tylko budżet, ale i kreatywność, w końcu pozytywny element zaskoczenia działa najlepiej.

Ważna jest także uniwersalność, przydatność podczas codziennych czynności. Przykładowo, pen-drive jest niezbędny w pracy biurowej, power bank ratuje w przypadku rozładowania się baterii telefonu, a stylowy kalendarz z eleganckim piórem nosimy cały rok. Im dłużej klient będzie korzystał z otrzymanego prezentu, tym dłużej będzie pamiętał i przypominał sobie o marce, wzbudzając pozytywne skojarzenia.

Dowiedz się więcej…

2259

Czytaj również