Google AdWords -> Google Ads

Google AdWords -> Google Ads

System Google AdWords istnieje na rynku od 2000 roku. Na przestrzeni tych 18 (już!) lat, programiści i developerzy z Google’a uważnie obserwowali zachowania użytkowników i wprowadzali kolejne innowacje, formy reklam, które miały efektywnie promować działalność firm w sieci. Wszelkie nowości oraz większe rewolucje zawsze wzbudzały duże emocje wśród reklamodawców – zarówno te pozytywne, jak i negatywne, bo jak wiadomo nie ma takiej siły, która by dogodziła wszystkim.
Obecnie, narzędzie Google AdWords stoi przed kolejną, wielką zmianą, bynajmniej nie chodzi tylko o zmianę wyglądu loga, czyli rebrandingu – Najnowsza zmiana ma jeszcze bardziej uprościć ofertę i ułatwić reklamodawcom poruszanie się w systemie reklamowym.

W dostępnych opisach, możemy wyczytać, że zdaniem Google, nowy brand porządkuje ofertę produktową, zbierając wszystkie rodzaje reklam (a z biegiem lat “narobiło się” ich trochę – od prostych testowych, przez wszelkie banery, grafiki po reklamy video) i ich możliwości. Z punktu widzenia klientów, zmiany to czysty rebranding, ponieważ wszystkie dotychczasowe możliwości AdWordsa będą dostępne w niezmienionej postaci.
Dodatkowo, sam Google tak samo informuje swoich użytkowników, przedstawiając zmiany jako czysty rebranding.
Żeby nie było jednak nudno, możemy się spodziewać kilku nowości – m.in. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych firm.

Google Marketing Platform to odpowiedź na jedną z potrzeb reklamodawców – silniejszą integrację narzędzi analitycznych z systemem reklamowym. Nowa platforma łączy funkcje Google Analytics 360 Suite oraz DoubleClick Digital Marketing. Nowością będzie narzędzie Display & Video 360 korzystające z takich usług jak: DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center. W najbliższych tygodniach googlarze zaprezentują nieco więcej informacji na temat nowej aplikacji.

Google Ad Manager to nowa platforma dla wydawców Przez 3 lata Google pracowało nad stworzeniem nowej platformy ułatwiającej monetaryzację zysku przez wydawców. W efekcie powstało narzędzie Google Ad Manager stanowiące połączenie DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange.

Kiedy zatem Google Ads zastąpi Google AdWords? Z komunikatu, który Google wystosowało do reklamodawców, dowiadujemy się, że 24 lipca nastąpi zmiana nazwy na Google Ads. Strona do logowania do panelu będzie dostępna pod nowym adresem: ads.google.com. Czas więc pożegnać się z AdWords i z pozytywnym nastawieniem podejść do nowej marki.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1302

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1212

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej