Nowa polityka Google - SSL

Nowa polityka Google - SSL

1. Już za kilka dni, zgodnie z zapowiedziami giganta Google, zajdą poważne zmiany w świecie stron internetowych.

Otóż w 68 wersji przeglądarki Chrome zostanie wprowadzona funkcja oznaczania stron bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Takie posunięcie zwiększa znacząco bezpieczeństwo w sieci, ale wprowadza duże zmiany, które najbardziej uderzą we właścicieli niedużych witryn bez szyfrowania.

2. Czym jest SSL?

Certyfikat SSL to nic innego, jak popularna zielona kłódka po lewej stronie obok adresu strony www. Certyfikat potwierdza wiarygodność strony internetowej bądź jej właściciela i wysokie standardy bezpieczeństwa.
Dodatkowo, wskazuje dobitnie użytkownikom, że witryna jest szyfrowana, a użytkownik wysyła i odbiera dane prosto z serwera. Jest to bezpieczne połączenie, które uniemożliwia osobom trzecim na przechwycenie danych. Obecnie wszystkie banki i instytucje używają szyfrowania i jest to standardem, a prywatni użytkownicy również mają możliwość skorzystania z takiej możliwości i bycia wiarygodniejszymi.

3. Co oznaczają te zmiany w praktyce?

Od 1 lipca 2018, Google wprowadzi zmiany w zakresie bezpieczeństwa i wiarygodności. Te roszady dotkną wiele osób fizycznych i firm oraz znacząco będą wpływać na promowanie i pozycjonowanie stron w przeglądarce.
Najogólniej rzecz biorąc: oznaczenie stron bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne będzie bardzo niekorzystne i nieopłacalne dla ich właścicieli – dlaczego?
Ponieważ pociągnie to za sobą łańcuch niekorzystnych działań, mianowicie, pierwsze będzie blokowanie takich stron w przeglądarce. Oczywiście dozwolone będzie odwiedzanie takowych, ale na własne ryzyko. Należy się jednak zastanowić, czy potencjalny użytkownik wejdzie chętnie na stronę, która już po kliknięciu “enter” będzie mu krzyczeć i niebezpieczeństwie…?
Druga konsekwencja uderza w pozycjonowanie – strony internetowe oznaczone jako niebezpieczne stracą wsparcie i znacznie spadną w wynikach wyszukiwania, co z góry skaże się je niższe pozycje niż te z certyfikatem. Jeśli więc komuś zależy na wysokich osiągach swojej witryny, powinien zainteresować się wykupieniem SSL czym prędzej.

Opisane powyżej zmiany dotyczyć będą ok. 25-30% najbardziej popularnych witryn! Należy zaznaczyć, że ok 80% stron obecnie korzysta z szyfrowania, jednak przy tak ogromnej ilości witryn w sieci, ta zmiana będzie zauważalna.
Można więc powiedzieć, że po pierwszym lipca br. Strony firmowe bez zainstalowanych certyfikatów SSL mocno ucierpią wizerunkowo. Z dużym prawdopodobieństwem spadną także w wynikach wyszukiwania, a ich miejsce zajmą witryny z certyfikatem. Należy pamiętać, że Google zawsze premiuje strony, które zgodne są z ich standardami, a pozycja potentata pozwala mu na forsowanie odpowiednich rozwiązań.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1274

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1183

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej