Wszystko o koszykach zakupowych

Wszystko o koszykach zakupowych

1. Jak stworzyć sklep online dopasowany do potrzeb klienta? Jak nie odstraszyć kontrahenta, by nie porzucał zakupów?

Takie główne pytania nasuwają się każdemu, kto kiedykolwiek próbował cokolwiek sprzedać za pośrednictwem sklepu internetowego. Dzisiejszy Internet pełen jest sklepów wszelkiej maści, które jak grzyby po deszczu powstają, by – jak twierdzą właściciele – zapełniać nisze. Prawda jest jednak taka, że w większości branż usługowych, obecnie mamy przesyt rynku i żaden sklep, bez dobrej reklamy i mądrze promowanej marki nie ma racji bytu – po prostu nie przetrwa, wśród silnej konkurencji. Cała sztuka polega bowiem na tym, by nie powielać schematów czy wyglądu czegoś, co już istnieje, a sprytnie i mądrze wykorzystać główne zasady i stworzyć coś autorskiego, co przyciągnie klientów i zagwarantuje sukces.

2. Jaki powinien być zatem idealny koszyk zakupowy?

3. Przede wszystkim: widoczny.

Nic tak nie denerwuje, gdy przez pstrokatą grafikę, nie da się bez lupy odnaleźć ikonki koszyka. Wg badań wynika także, że koszyk powinien się znajdować po prawej stronie menu – klienci intuicyjnie szukają go właśnie tam. Należy pamiętać, że jedno złe rozwiązanie zastosowane przez sklep może skutecznie zniechęcić i spłoszyć użytkownika.
Z badania “Koszyk roku 2018” wynika że wybór metod płatności i kanałów dostawy, jakie oferują sklepy wpływa bardzo mocno na zadowolenie kupujących. Każdy z nich ma swoje preferencje i dobre sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na ich ignorowanie. Warto zauważyć także, że im więcej opcji dostawy ma dany sklep, tym większe jest zainteresowanie zakupami jego użytkowników; każdy bowiem znajdzie coś dla siebie.
Bardzo dużo daje także przejrzysta i prosta struktura witryny, która ułatwia nawigację i sprawne przełączanie się między koszykiem a produktami jeszcze nie zamówionymi.

4. Poza graficznym i estetycznym aspektem, warto także zwrócić uwagę na użyteczną stronę koszyka.

Istotne jest, aby koszyk był miejscem, w którym klient znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Dlaczego? Ponad 90% kupujących twierdzi, że wizualne przedstawienie produktów w koszyku ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego niezbędne jest, aby również tam prezentować zdjęcia wybranych produktów. Dobrym rozwiązaniem jest też graficzna prezentacja kolorów wybranych produktów (jeżeli jest to istotne przy danym asortymencie).
Dodatkowo, pozwólmy klientom zmieniać zdanie. Zakupy robione są często pod wpływem impulsu, który w momencie przejścia do procesu płatności często zastępuje racjonalne myślenie. Warto wtedy, by klienci mieli możliwość zmiany ilości konkretnego produktu lub usunięcia go całkowicie z koszyka. Ważne jest także pokazywanie finalnego kosztu zakupów – nikt nie lubi kupować kota w worku; każdy powinien wiedzieć za co płaci.

Tylko kompleksowe podejście do problemu koszyka przyniesie sukces. Dla uzyskania jeszcze lepszych efektów starajmy się co jakiś czas sprawdzać, jakie rozwiązania w naszym sklepie internetowym sprawdzają się w przypadku naszej grupy klientów.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również