1968

Online marketing

Online marketing

1. W dzisiejszym świecie postęp technologiczny jest czymś, co definiuje nasze codzienne życie.

Nie wyobrażamy sobie wyjścia do sklepu bez telefonu, nie chcąc “tracić zasięgu”, przez internet robimy zakupy, dokonujemy przelewów, oglądamy filmy, czy czytamy książki. To wszystko jeszcze dekadę temu było mrzonką.
Wszystko to, cała strefa konsumpcji, marketing ma wpływ na to jak obecnie funkcjonują marki i firmy. Warto tu zwrócić uwagę na pewne trendy, które utrwalone już kilka lat temu, cały czas ewoluują i przeobrażają się.

 

2. Najważniejszym takim trendem jest personalizacja.

Wiąże się ona z wykorzystaniem danych na temat poszczególnych użytkowników – daje to marce możliwość precyzyjnego dotarcia do interesującej grupy odbiorców. Grupa docelowa z kolei odpowiada na realne potrzeby i oczekiwania. Stąd też bardzo rozwinął się rynek badań rynku – firmy coraz częściej chcą poznać oczekiwania swoich potencjalnych klientów, by móc tworzyć adekwatne i spersonalizowane oferty.
Postęp w IT powoduje także, że również sami odbiorcy w coraz większym stopniu oczekują, że otrzymają produkt, ofertę, usługę dopasowaną do ich potrzeb. I znów – jeszcze kilka lat temu, byłoby to nie do pomyślenia – dziś, staje się rzeczywistością.

 

Tak jak zaznaczyliśmy na samym początku – technologia dziś jest nieodłączna w naszym codziennym życiu i na przykład, taki smartfon to jest jednym z pierwszych narzędzi poszukiwania informacji. Jak wynika z badań, już ponad połowa zapytań wpisywanych w przeglądarki pochodzi z urządzeń mobilnych. Nic dziwnego – sytuacje, w których szybko sięgamy po smartfona, aby znaleźć odpowiedź na nasze pytanie jest bardzo dużo. Odchodzimy wręcz od momentów, gdzie siadamy do stacjonarnego peceta, by znaleźć informacje – chcemy mieć to na już-teraz-zaraz.
To właśnie ich wychwycenie jest szansą dla marek na dotarcie ze swoim przekazem do konsumentów – w odpowiednim miejscu i czasie.

 

Drugi trend: mobilność. Na przestrzeni, zaledwie kilku lat, obserwujemy ogromny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych – wszelkie portale posiadają już dedykowane wersje mobilne, które mają jedno zadanie – maksymalnie ułatwiać poruszanie się po stronie www i skracać czas dotarcia do ważnych informacji.
Świetnie ilustruje to wzrost udziału reklamy online w rynku (z 25,5 do 35,5 proc. w ciągu roku). W praktyce wymaga to od marek myślenia o treściach przede wszystkim pod kątem urządzeń mobilnych, tak aby content pasował do rzeczywistych oczekiwań i potrzeb potencjalnych klientów.

 

Trzeci trend: content marketing. Dziś nie wystarczy napisać “ot tak” treści. Standardy Google’a i innych wyszukiwarek nakazują elastyczność oraz unikatowość prezentowanych materiałów – stąd troska o wartościowe, nie za długie i merytorycznie poprawne treści na stronach internetowych największych marek. Tak przygotowane materiały, są przede wszystkim ważnym elementem w kreowaniu wizerunku, także pod SEO, mogą się też przysłużyć przy realizowaniu kolejnych planów sprzedażowych.

1968

Czytaj również