2243

Online marketing w 2020 roku

Online marketing w 2020 roku

Online marketing nie jest pojęciem nowym, ani rewolucyjnym. Napisano już o nim wiele, każdy przedsiębiorca wie, że bez strony internetowej czy kanału na social media nie będzie istniał. Jednak w skali chociażby Europy, Polska wypada dość blado jeśli chodzi o świadomość i działania marketingowe – prowadzone nie tylko na fanpejdżach, ale także te szeroko zakrojone kampanie, nastawione na ruch stron www, które – przynajmniej w teorii – mają generować przychody, przyciągać potencjalnych klientów etc.

 

Nie jest też tajemnicą że coraz więcej firm przenosi część, lub – nawet większość swojej działalności do Internetu – jak grzyby po deszczu obserwujemy coraz więcej sklepów internetowych, rozbudowanych portali czy aplikacji. I tak szybko jak pojawiają się coraz to nowsze obrazy działalności, równie szybko przynajmniej połowa z nich znika w ciągu sześciu-dwunastu miesięcy.

 

1. Dlaczego tak się dzieje?

Aby marketing (każdy! Nie tylko internetowy!) był efektywny i przynosił długofalowe zyski, musi być zaplanowany w odpowiedni sposób. Nie ma tu miejsca na eksperymentowanie.
Należy pamiętać, aby unikać technik, które dają szybkie, ale krótkotrwałe efekty, a także mogą źle wpłynąć na wizerunek firmy czy pozycję strony w sieci. Podczas planowania strategii warto wziąć także pod uwagę, że według badań, w Polsce aż 42% użytkowników korzysta z programów blokujących reklamy. Co ciekawe, jest to jeden z najwyższych wyników na świecie.
Dlatego też tak ważne są pierwsze zestawienia, badania i ogólny zamysł danej kampanii – tylko poprawnie wyznaczona grupa docelowa i szczegółowa strategia działań przyniesie naprawdę szybko pierwsze, pozytywne efekty. Jednak po pierwszych sukcesach nie można osiadać na laurach. Należy cały czas przeprowadzać analizy, które pozwolą określić, jakie działania najlepiej sprawdziły się na konkretnej grupie odbiorców i modyfikować je w razie potrzeby. To z kolei pozwoli uniknąć “pustych przebiegów” czy przepalonych budżetów.

 

Przeniesienie sprawdzonych działań marketingu także do systemów marketingu online otwiera całkiem nowe możliwości przed firmami, chcącymi dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Na uwagę w tym miejscu zasługuje influencer marketing, czyli, w uproszczeniu, współpraca ze znaczącymi graczami na internetowym rynku.

2. No dobrze, to jakie są konkretnie zalety online marketing 'u?

Po pierwsze docieramy do potencjalnych klientów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu – także w niedzielę czy święta. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, wysyłamy w świat reklamę, która jest całkowicie spersonalizowana dla naszej grupy odbiorców, a więc mamy większe szanse na skuteczność. Dzięki odpowiedziom (lub ich braku! To także jest odpowiedź) zwiększamy swoją wiedzę o grupie docelowej, a także nawiązujemy długofalowe relacje z naszymi odbiorcami. Ponadto, kreujemy wizerunek swojej marki jako nowoczesnego i prężnie działającego przedsiębiorstwa.

2243

Online marketing w 2020 roku

Czytaj również