Strony internetowe dla agencji nieruchomości

Strony internetowe dla agencji nieruchomości

Kontynuujemy branżowy cykl wpisów odnośnie poszczególnych, najbardziej charakterystycznych gałęzi obecnego rynku w Internecie.
Dziś przedstawiamy kolejną specyficzną branżę, która także rządzi się swoimi standardami i zasadami, w której stworzyliśmy już kilkanaście obiecujących projektów 🙂

 

Biura nieruchomości czy oferty deweloperów bywają złożone i bardzo skomplikowane, naszpikowane wieloma danymi. Dodatkowo, bardzo często dyrektorzy są architektami, a więc… z jednej strony są to także artyści, którzy rozumieją proces kreowania, a z drugiej strony, ze względu na specyfikę swojego zawodu, są bardzo szczegółowi i często ciężko jest im przekazać dokładnie swoje oczekiwania. Ot niezrozumiałość językowo-branżowa 🙂

 

1. Tak czy inaczej strony www dla branży nieruchomości rządzą się swoimi prawami.

Po pierwsze: O ile dana agencja, czy deweloper posiada już identyfikację wizualną danej inwestycji, należy się jej bezwzględnie trzymać, nie silić się na wymyślanie czegoś nowego. Zwłaszcza w przypadku dużych inwestycji deweloperskich, budowany wizerunek winien być spójny, wszędzie pokazywany w jednakowy i klarowny sposób.

 

Po drugie: wyszukiwarka. W przypadku witryn z branży nieruchomości jest kluczowa, dla szybciej wynajdywania interesujących ofert. Jej rozbudowanie, funkcjonalności i zasada działania oczywiście zależy od wymagań klienta, warto jednak, na bazie własnych doświadczeń służyć klientowi poradą.
Z naszej praktyki wynika, że największym zainteresowaniem w przypadku typowego biura nieruchomości, cieszą się pola takie jak: oczywiście lokalizacja, cena od-do, ilość pokoi, piętro, rok budowy, plus dodatkowe opcje, często przedstawiane w samych ofertach jako infografiki: balkon, piwnica, bliskość komunikacji, otoczenie, rodzaj ogrzewania, winda itp.
Przy czym warto uczulać klientów, że aby taka wyszukiwarka (jak i cała strona!) działała nie tylko pod względem technicznym, ale i przede wszystkim – sprzedażowym, muszą się znajdować na niej tylko i wyłącznie aktualne oferty. Konieczne są więc systematyczne aktualizacje.

 

I tu dochodzimy do punktu trzeciego: większość agentów nieruchomości, posługuje się dedykowanym oprogramowaniem, które pomaga w zarządzaniu i katalogowaniu ofert. Głupotą byłoby przepisywanie ich kolejny raz na stronę internetową. Dlatego też, najnowsze aktualizacje systemów CMS pozwalają na integrację z programami takimi jak Asari, Ebiuro, Galactica, Imo, Property, LocumNet, co daje gwarancję zawsze aktualnej witryny.

 

Po czwarte: fotografie. Z naszego doświadczenie wynika, że deweloperzy przeważnie posiadają profesjonalne rendery swoich inwestycji, lub dobrej jakości wizualizacje. W przypadku agencji nieruchomości, posiadających w swojej ofercie mieszkania z rynku wtórnego, nie jest to już takie oczywiste.Dlatego też, jeśli tylko mamy możliwość warto uświadamiać takich klientów, że dobre sesje fotograficzne pomieszczeń, to nie tylko wizualny zabieg, to także inwestycja w realny marketing i wizerunek całej firmy.

 

Po piąte, a w zasadzie powinno to być na miejscu pierwszym (!) – reposnsywność. Nie ma opcji, by jakakolwiek strona dewelopera czy biura nieruchomości nie skalowała się na urządzeniach mobilnych! To jest już pewien standard, o którym jednak całkiem często zdarza się zapominać – zarówno klientom, jak i naszym “kolegom po fachu”… 🙂

Strony internetowe dla agencji nieruchomości

Czytaj również