Strony internetowe dla branży artystycznej

Strony internetowe dla branży artystycznej

Strony internetowe dla branży artystycznej. Temat jest o wiele bardziej złożony niż mogłoby to się wydawać na pierwszy rzut oka. Graficy, jako także artyści często gęsto mają nie lada problem z drugim twórcą-klientem, bo jak wiadomo, gdzie dwie wizje się zetrą, nie zawsze łatwo jest wypracować kompromis 🙂

1. Istnieje jednak kilka zasad, których wypada i należy przestrzegać, a klientów z branży artystycznej - uczulać, uświadamiać i edukować.

Po pierwsze: nic nowego ani odkrywczego: wywiad. Zebranie informacji o specyfice danej branży, trendach i tym czym wyróżnia się konkurencja. Plus oczywiście rozmowa z klientem – porównanie wyobrażeń, gustów czy zwykłe “czucie” klimatu w którym klient chciałby pójść.
W przypadku tworzenia wszelkiego rodzaju portfolio, nie zamykajmy się na jeden, oklepany styl pokazywania np. fotografii – akurat w tym aspekcie, wszystko co nowe, nietuzinkowe i w pewien sposób innowacyjne – będzie dobrze widziane.
Artyści bywają wyczuleni na wszelkiego rodzaju plagiaty i “inspiracje”, tak więc jeśli zaproponujemy coś niespotykanego, na pewno zyskamy w ich oczach.

 

2. W przypadku witryn poświęconych modelingowi, bardzo ważne jest eksponowanie idealnych zdjęć modela czy modelki.

Portfolio online obecnie w świecie mody zyskuje coraz większe znaczenie, stąd umiejętne posługiwanie się tu kształtem, formą i minimalistycznym stylem jest na wagę złota.

 

W temacie strony internetowe dla fotografów – dobrze jest stworzyć jeden unikalny styl, w którym wszystkie – teraźniejsze i przyszłe zdjęcia będą wyglądać dobrze.

 

Nie zamykamy się tutaj na jedną kolorystykę i odwzorowanie kolorów – artysta będzie chciał przecież zmieniać swoje fotografie, publikując je na stronie. Należy jednak pamiętać, że strony fotograficzne przetwarzają niekiedy sporych rozmiarów grafiki – nie przesadzajmy zatem z “ciężkością” (także stylistyczną!) samego designu strony. W końcu to fotografie mają tu grać pierwsze skrzypce. Ważne jest tu także intuicyjne i łatwe nawigowanie kategoriami zdjęć, a samo ich pokazywanie musi być estetyczne. Wszelkie efekty lightbox, czy duże slidery (uwaga: koniecznie z czytelną nawigacją!) są tu mile widziane i jak najbardziej pożądane. Dobrze jest też dopasować format miniatur fotografii do rzeczywistych rozmiarów – nie twórzmy dla panoramicznych krajobrazów pionowego listingu, a dla portretów – poziomych form. To spowoduje, że wybrane kadry będą się ucinać i powodować nieład w całościowym odbiorze.
Dobrze jest też pomyśleć o tym, jak dane zdjęcia będą się kadrować na urządzeniach mobilnych – zwłaszcza w przypadku fotografii panoramicznej nie bywa to oczywiste.

3. We wszystkich projektach stron internetowych z branży artystycznej niezwykle ważne są kanały w social mediach.

Tu z całą pewnością możemy się pokusić o czytelne, wręcz “pierwszoplanowe” ikonki sociali, dzięki którym artysta może utrzymywać stałe relacje ze swoimi fanami. W związku z powyższym, odchodzi się obecnie od projektowania na takich stronach formularzy kontaktowych. Warto natomiast przy blogowych wpisach (jeśli takowy widnieje w projekcie oczywiście) czy dodawanych fotografiach dodać funkcje udostępnień na Facebooku czy Twitterze – na pewno zostanie to docenione, nie tylko przez odwiedzających, ale i – w jakimś sensie 😉 – przez Google’a.

Czytaj również