Strony internetowe dla prawników

Strony internetowe dla prawników

1. Strony internetowe dla prawników

Branża prawna jest bardzo specyficzna. Projektując strony internetowe dla adwokatów, radców prawnych, wszelkich kancelarii, nie wspominając o serwisach użytku publicznego, należy bezwzględnie przestrzegać pewnych zasad i przyjętych norm. W przeciwnym razie – taka strona może działać nawet na szkodę klienta, zamiast budować pozytywne relacje.

2. Po pierwsze, w tej branży istnieje coś takiego jak etyka prawnicza

Jest to zbiór norm, którymi powinni kierować się m.in. prawnicy, w swojej pracy zawodowej – zasady te wskazują zachowania pożądane jak i naganne.
W praktyce na ogół tzw. „kodeksy etyki prawniczej” uchwalane są przez korporacje zawodowe i nie stanowią przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Niektóre z zawartych w takich kodeksach zasad mogą budzić wątpliwości pod względem tego, czy są przyjmowane w interesie społeczeństwa czy członków korporacji. Do podstawowych zasada etycznych należą: zachowanie tajemnicy zawodowej, unikanie konfliktów interesów, strzeżenia godności i powagi zawodu, „koleżeńskość” wobec innych jego wykonawców (członków korporacji).
Krótko mówiąc, w rozumieniu klienta z branży prawnej, jego strona internetowa musi być zgodna z wytycznymi zawartymi w kodeksach etyki zawodowej, które są dostępne w Naczelnej Radzie Adwokackiej, Krajowej Izbie Radców Prawnych czy Krajowej Radzie Narodowej. Dla zespołu graficznego, stworzenie witryny zaufania publicznego będzie nie lada wyzwanie, jednak dla doświadczonego designera nie będzie to stanowić problemu.

 

3. Idąc dalej, przy projektowaniu strony www dla branży prawniczej, należy zwrócić uwagę na przejrzystą, logiczną i przemyślaną strukturę informacji, która będzie czytelna i zrozumiała, przede wszystkim, dla potencjalnego klienta, który nie zna prawniczej terminologii.

W samym designie nie należy przesadzać z krzykliwymi kolorami – awangardę oraz “alternative style” zostawmy raczej dla branży artystycznej, kreatywnej 🙂 Strona prawnika, adwokata czy radcy prawnego ma przede wszystkim sprzedawać merytorycznie jego usługę prawną – a więc nie jego osobę, czy abstrakcyjne pudełko produktu. W zależności od prywatnych preferencji klienta, dobrze sprawdzą się tu stonowane i “poważne” palety barwne – granaty, ciemne zielenie, bordo, czerń w połączeniu z jasnymi akcentami. Takie połączenia stworzą nienachalną i elegancką kreację, która będzie dobrze się prezentować i oddawać pełnię powagi branży prawnej.

 

4. Kolejnym ważnym aspektem takich stron www jest to, że potencjalny klient, po wejściu na witrynę powinien od razu zorientować się czy znajduje się na stronie adwokata czy radcy prawnego.

Istotne jest także potwierdzenie społeczne – czyli informacja, której celem jest uwiarygodnienie kancelarii w oczach odbiorcy. Ten element może mieć formę opisu “o nas”, karuzeli logotypów firm współpracujących czy po prostu opinii (realnych – koniecznie!) klientów.
Równie ważne są oczywiście dane kontaktowe – umieszczone w widocznym miejscu lub w stopce, dopełniają opisowych informacji zawartych na stronie.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1278

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1187

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej