W zdrowym ciele zdrowy duch - Strony internetowe dla sportowców

Opanowanie naszego życia przez social media spowodowało, że propagowanie sportu i aktywnego trybu życia przeniosło się – nomen omen – na ekrany tabletów i smartfonów. Sami sportowcy obecnie są bardzo aktywni we wszelkich social mediach, umiejętnie promując nie tylko swoją dyscyplinę ale także zdrowy sposób życia, czy dobre nawyki żywieniowe. Chętnie dzielą się z followersami informacjami ze sfery zawodowej jak i prywatnej. Taki trend wyraźnie zaznaczył się na świecie w ostatnich latach. Osobną kwestią są w tej kwestii strony www. 

1. Blog? Nie, podziękuję!

To czy dany zawodnik będzie chciał, miał czas i chęci na prowadzenie własnego dziennika i formie bloga, czy artykułów sponsorowanych jest kwestią indywidualną. Na pewno jako doświadczeni designerzy nie powinniśmy na siłę wpychać klientów w nakaz pisania bloga – nie każdy sportowiec bowiem będzie miał na to po prostu czas oraz możliwość.

 

Poza kanałami społecznościowymi, sportowcy równie chętnie chcą posiadać własne strony internetowe. Oczywiście najlepiej takie, które będą “sprzedawać” ich jako obiecujących atletów sponsorom, ciekawe dla najwierniejszych fanów jak i zwykłych użytkowników Internetu. Sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się być banalna, jednak po głębszej analizie – wcale nie taka prosta! W końcu zupełnie inaczej zaprojektujemy stronę stricte sponsorską, a inaczej przyjazną fanom i kibicom.  

 

Strony internetowe dla sportowców są mimo wszystko mocno wdzięcznym i ciekawym tematem, okraszonym dużą ilością możliwości i sytuacji w której możemy popuścić wodze fantazji i “poszaleć” jeśli chodzi o design. W większości przypadków klienci dają nam tutaj wolną rękę i jesteśmy w stanie stworzyć coś naprawdę niespotykanego, co na pewno przykuje wzrok odbiorcy.

2. Do startu, gotowi? start!

Wbrew pozorom, proces projektowania witryn nie jest wyścigiem, bynajmniej! 🙂

Musimy jednak już na starcie pamiętać o kilku zasadach, które w mniejszym lub większym stopniu, możemy w trakcie projektowania i trwania konsultacji z klientem naginać:

3. Po pierwsze: specyfika dyscypliny.

musimy przyjrzeć się specyfice i trendom w danej dyscyplinie. Co aktualnie jest modne, co od zawsze jest “domeną” danego sportu? Przykładowo, nie stworzymy dla drużyny piłki nożnej kolorystyki szaro-błękitnej, a dla kajakarza olimpijskiego, pomarańczowej z brązowym akcentem. Tylko dzięki szczegółowemu i rzeczowemu audytowi dostatecznie przygotujemy się do zaprojektowania użytecznej i funkcjonalnej strony internetowej, która zadowoli wszystkich. Warto inspirować się największymi i najlepszymi zawodnikami z danej dyscypliny – nie ma nic złego w podpatrywaniu idoli. Najlepsze strony to takie, które oddają ducha rywalizacji i piękno sportu w subtelny, nienachalny sposób. Dzięki takiemu podejściu zyskamy fanów a także sponsorów.

 

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – takie zasady wcale nie nakazują poszukiwać nieoczywistych rozwiązań i iść wręcz w szaloną stylistykę i kolorystykę. Jeśli tylko klient wyraża chęć i zainteresowanie takimi rozwiązaniami – dlaczego nie spróbować? 🙂

4. Po drugie: sport to oczywiście fair play.

Dlatego też, jako projektanci także staramy się grać czysto i jak ognia unikamy stockowych zdjęć! Jeśli prezentujemy danego zawodnika, drużynę, absolutnym musem jest posiadanie dobrej jakości zdjęć danego sportowca – czy to na zawodach, turniejach, czy podczas codziennych treningów, a nawet prywatnie. Klimat, specyfika oczywiście zależy od samego klienta, jednak warto walczyć i przekonywać tych “opornych”, że kupowanie zdjęć z banków zdjęć to w tym przypadku strzał w kolano.

 

Po trzecie: fani. To oni w największej mierze będą odbiorcami strony www sportowca, więc dla nich należy przygotować specjalne rozwiązania – na pewno przyciski szybkiego lajkowania fanpage’a, udostępniania wpisów czy zapisu do newsletterów. Dodatkowo, dobrze będzie wyglądać tabela z najważniejszymi osiągnięciami a także kalendarz najbliższych zawodów/turniejów. Dla nowicjuszy świetnie sprawdzi się krótka biografia w osobnej zakładce, oraz fotografie ukazujące historię danego zawodnika, drużyny czy klubu.

 

W idealnym świecie stronę sportowca tworzy jego fan lub ktoś to sam “siedzi” w danym sporcie lub śledzi od lat trendy i newsy. Warto zatem przyjrzeć się zainteresowaniom grafików – całkiem możliwe, że w zespole ujawni się wielki fan danego klubu piłkarskiego lub amator uprawiający i pasjonujący się daną dyscypliną sportową? To na pewno skróci dystans i sprawi, że zaprojektowana strona będzie naprawdę dobra.

5. Nie tylko sportowcy!

W kontekście stron www dla sportowców możemy tutaj “wrzucić” także wszelkie kluby, szkółki, stowarzyszenia, ośrodki i placówki, które udostępniają lub wynajmują obiekty sportowe. To także specjalistyczne sklepy sportowe – i o ile oczywiście należy specyfikę połączyć z wiedzą na temat sklepów online, tak oczywiście wiedza z zakresu samej dyscypliny jest także nieoceniona w procesie projektowania.

 

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem sportowej strony www – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich fanów, kibiców i sponsorów.

strony dla sportowców

strony www

Czytaj również