Strony www dla branży medycznej

Strony www dla branży medycznej

1. W naszym portfolio mamy wiele projektów, z praktycznie każdej branży handlowo-usługowej.

Ostatnio, przybyło także realizacji z zakresu opieki medycznej i szeroko pojętej kosmetologii. To, że medycyna jest obecna w sieci, wiadomo nie od dziś, sztuką jest jednak by przedstawić dane zagadnienie medyczne w maksymalnie przystępnym i przyjaznym designie, który nie odstraszy potencjalnego pacjenta.
W dobie wszechobecnego dostępu do Internetu, pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną poprzez jej strony internetowe – dzięki temu buduje się zaufanie oraz kreuje markę takiego przedsięwzięcia jakim jest jakakolwiek działalność medyczna.

 

Według badań wynika, że aż 80% osób mających problem ze zdrowiem najpierw szuka informacji w Internecie. (pomijamy oczywiście “zapytanie doktora Google o objawy…” 😉 ) Prawie tyle samo, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji na temat centrów kosmetologii medycznej, rehabilitacji czy szpitali.

 

2. Według naszego doświadczenia, strony dla branży medycznej rządzą się trochę innymi prawami niż standardowe brandy, które cele mają czysto marketingowe.

Po pierwsze, ludzie najczęściej potrzebują pomocy w nagłych przypadkach, lub zadają pytania na zdrowotne tematy, które ich nurtują – dlatego bardzo ważne jest umieszczenie u góry, w widocznym miejscu danych kontaktowych, do rejestracji, oraz adres/adresów placówek. Zwracamy na to uwagę, zwłaszcza w wersji mobilnej, w której pierwszymi danymi, jakie się tylko pojawią, powinny być właśnie dane kontaktowe i podlinkowane numery telefonów. Bardzo to ułatwi komunikację w nagłych stanach.

 

Po drugie, warto pochylić się nad przygotowaniem dobrze zredagowanej i podzielonej oferty. Najczęściej przyjmuje się podział na usługi w ramach NFZ i usługi prywatne, a także podział na dorosłych i dzieci. Ważne jest by potencjalny pacjent szybko mógł odnaleźć interesujące go treści.

 

Po trzecie: przejrzystość. Tyczy się to raczej samego etapu projektowania graficznego i jest to w gestii grafika, jednak już na samym początku należy mieć na względzie to, że witrynę będą przeglądać także osoby starsze, niedowidzące. Mogą one mieć problem z precyzyjnym klikaniem w małe elementy, czy rozczytaniem tekstów umieszczonych na jaskrawych zdjęciach. W związku z powyższym, o ile nie tworzymy strony dla nowoczesnego centrum medycyny kosmetycznej, wykorzystującej nowoczesny laser do usuwania znamion, stawiamy na prostotę i przejrzystość prezentowanych informacji.
Odpowiedni projekt graficzny strony ma za zadanie nie tylko ładnie się prezentować, ale przede wszystkim wyróżnić istotne elementy i uwypuklić najważniejsze obszary, aby użytkownicy z łatwością odnajdywali szukane informacje, które uświadamiają pacjentowi potrzebę skorzystania z danej oferty.

 

Pozostając w temacie przejrzystości: bardzo ważne są także wersje kontrastowe dla niedowidzących, wyraźnie zaznaczona wyszukiwarka, czy mapa Google połączona z Google Maps, dzięki której można ustalić na gps drogę “prowadź do”.

 

To tylko wytycznych, jakie, naszym zdaniem są kluczowe dla dobrej realizacji placówki medycznej. Należy pamiętać, że obecnie pacjenci mają szeroki wybór centrów medycznych i szpitali, dlatego też, by być konkurencyjnym, warto zadbać o dobrą stronę www.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1262

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1173

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej