3005

Sztuczna inteligencja w biznesie online

Sztuczna inteligencja w biznesie online

Sztuczna inteligencja w biznesie online. Szybki rozwój marki związanej ze stroną internetową może być kluczowym czynnikiem sukcesu w dzisiejszym zglobalizowanym świecie. Jak pokazują badania. 85% organizacji liczy na wzrost przychodów do 2025 r. w wyniku wdrożenia rozwiązań AI. Jednocześnie jedynie 36% ankietowanych liderów ze świata biznesu i IT uważa, iż dysponuje odpowiednimi kompetencjami do identyfikacji ryzyka i minimalizacji szkód wynikających z ich nieodpowiedniego wykorzystania. Brzmi kosmicznie? Tylko w teorii.

 

Jednak aby uzyskać gotowość do wdrażania rozwiązań opartych na technologii AI, firmy muszą dostosować kompetencje swoich pracowników, a także zoptymalizować procesy biznesowe oraz obszar IT. 

 

Z drugiej strony, trudno jest jednoznacznie określić moment wyznaczający gotowość organizacji do wdrożenia rozwiązań AI. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę projektów AI mających wpływ na biznes, kluczowym elementem dla liderów staje się myślenie z perspektywy modelu AI-first. Niemniej, aby wykorzystać potencjał AI jednocześnie minimalizując ryzyko niepożądanych efektów, musimy wyjść poza wymiar samej technologii. Patrząc na ideę “mobile-first”, którą doskonale znamy z projektowania stron internetowych, możemy wysnuć wniosek, że wszystko to o czym piszemy powyżej jest tylko kwestią czasu i minimalną (!) zmianą myślenia o AI.

 

Dziś przyjrzyjmy się kilku najważniejszym obszarom, w których sztuczna inteligencja już działa i radzi sobie całkiem nieźle, osiągając zadowalające wyniki.

1. Personalizacja treści i rekomendacje

Dzięki AI, platformy online mogą analizować dane użytkowników, ich zachowania i preferencje, aby dostarczać spersonalizowane treści, produkty czy rekomendacje. To pozwala zwiększyć zaangażowanie użytkowników i szansę na dokonanie zakupu. Czy w przyszłości także UX będzie opierał się na sztucznej inteligencji? z naszych obserwacji wynika, że jest to możliwe, jednak należy mieć na względzie to, że i tak finalny akcept będzie należał do człowieka.

2. Obsługa klienta

Czyli coś, o czym pisaliśmy już nie raz. Chatboty oparte na AI mogą zapewnić szybką i skuteczną obsługę klienta, odpowiadając na pytania i rozwiązując problemy w czasie rzeczywistym, nawet poza godzinami pracy. To ich główna zaleta. Dostępność 24/7 jest na pewno w dzisiejszym świecie dużą zaletą, jednak nie należy przesadzać w drugą stronę – nie każdy klient będzie zadowolony z braku możliwości porozmawiania z realnym doradcą, który nie będzie tworzył wklepanych przez dewelopera reguł.

3. Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu to wykorzystanie technologii, takich jak oprogramowanie, sztuczna inteligencja i narzędzia analityczne, w celu automatyzacji i optymalizacji działań marketingowych. Dzięki automatyzacji, firmy mogą zwiększyć wydajność, personalizować komunikację, generować lepsze wyniki oraz zaoszczędzić czas i zasoby.

Dzięki AI, można automatyzować procesy marketingowe, takie jak segmentacja odbiorców, personalizacja kampanii, analiza wyników czy planowanie działań. Obecnie, najważniejsze elementy, które podlegają automatyzacji marketingu to email marketing, segmentacja i personalizacja, social media, generowanie i obsługa leadów, analiza i raportowanie, drip marketing (to automatyczne wysyłanie serii spersonalizowanych wiadomości marketingowych, które są dostarczane użytkownikom w określonych odstępach czasowych.) czy wszelkie integracje z CRM.

4. Automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu to wykorzystanie technologii, takich jak oprogramowanie, sztuczna inteligencja i narzędzia analityczne, w celu automatyzacji i optymalizacji działań marketingowych. Dzięki automatyzacji, firmy mogą zwiększyć wydajność, personalizować komunikację, generować lepsze wyniki oraz zaoszczędzić czas i zasoby.

Dzięki AI, można automatyzować procesy marketingowe, takie jak segmentacja odbiorców, personalizacja kampanii, analiza wyników czy planowanie działań. Obecnie, najważniejsze elementy, które podlegają automatyzacji marketingu to email marketing, segmentacja i personalizacja, social media, generowanie i obsługa leadów, analiza i raportowanie, drip marketing (to automatyczne wysyłanie serii spersonalizowanych wiadomości marketingowych, które są dostarczane użytkownikom w określonych odstępach czasowych.) czy wszelkie integracje z CRM.

5. Zwiększanie konwersji

Algorytmy AI mogą analizować dane dotyczące konwersji, zachowania użytkowników na stronie i innych czynników. Aby identyfikować obszary do optymalizacji i zwiększania wskaźników konwersji. Jest to proces, który będzie cyklicznie odtwarzany, a więc zasadne wyciąganie wniosków jako takich będzie tutaj rolą człowieka. Ich przekuwanie w realne działania i szukanie rozwiązań – także.

6. Prognozy i analityka

Wykorzystanie AI pozwala na dokładniejsze prognozowanie trendów rynkowych, predykcję zapotrzebowania na produkty czy optymalizację zasobów na podstawie analizy danych. Tworzenie analiz i wnioski na których podstawie możemy tworzyć spójne strategie marketingowe jest bardzo ważne. By zarówno algorytmy i ludzi uczyli się tego, co przynosi efekty i zyski.

7. Bezpieczeństwo

Co ciekawe, AI może wykrywać podejrzane aktywności, oszustwa czy ataki cybernetyczne, co poprawia bezpieczeństwo online firmy. W taki sposób działa to dziś. Jak będzie w przyszłości? Tego nie wie nikt, na pewno uzasadnione obawy i problemy będą musiały być rozwiązane. Jeśli chodzi o zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją, pisaliśmy o nich w osobnym wpisie -> https://www.websitestyle.pl/blog/sztuczna-inteligencja-zagrozenie-czy-wybawienie/

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie online może przynieść wiele korzyści. W tym zwiększenie efektywności, poprawę doświadczenia klienta, optymalizację procesów i konkurencyjność na rynku. Jednak ważne jest, aby odpowiednio przeszkolić personel i odpowiednio chronić dane, aby uniknąć potencjalnych problemów związanych z wykorzystaniem AI. Tylko działając rozważnie i planując odpowiednie wdrożenia jesteśmy w stanie osiągnąć sukces i narażać siebie i swojej marki na niebezpieczeństwa zwiazane z używaniem sztucznej inteligencji. 

3005

Czytaj również