2260

UX a Pozycjonowanie

UX a pozycjonowanie

1. User experience, UX (doświadczenie użytkownika) – całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego.

Projektowanie user experience (ang. user experience design) to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Produkt powinien prezentować się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, być funkcjonalny, użyteczny by korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję.

Należy zadać sobie pytanie, czy UX ma bezpośredni wpływ na pozycję naszej strony w przeglądarkach. Oczywiście to, jakie czynniki wpływają na pozycję strony www nie jest kwestią stałą – czynników rankingowych jest bardzo dużo, toteż raz przyjęta strategia za kilka miesięcy może się okazać zupełnie nietrafioną.

Na doświadczenie użytkowników składa się wiele czynników takich jak użyteczność, design czy dostępność strony www. Ostatnie lata pokazały, iż UX w pozycjonowaniu jest nie tylko dodatkiem, co wiodącym trendem. Potwierdza to oficjalne stanowisko Google. Wyszukiwarka Google jest przede wszystkim dla użytkowników, zatem naturalną koleją rzeczy jest wzięcie pod uwagę ich doświadczeń i związanych z nimi potrzeb.

2. Na co więc zwrócić uwagę projektując stronę www?

3. Po pierwsze: nawigacja.

Oczywiście zawartość, ułożenie menu a także jego wygląd są uzależnione od tego z jaką stroną mamy do czynienia. . Menu jak i cała nawigacja ma za zadanie pomóc użytkownikowi w odnalezieniu szukanych informacji oraz pokazaniu gdzie aktualnie znajduje się na stronie. Poprawnie skonstruowana nawigacja nie tylko ułatwia poruszanie się po naszej stronie użytkownikom, ale także robotom Google, przyspieszając indeksowanie się podstron.

4. Po drugie: design:

Dobrze zaprojektowany wygląd strony www, to kolejny czynnik budujący pozytywne doświadczenia użytkownika, a także pozytywne skojarzenia z samą marką.

5. Po trzecie: Responsywność.

Obecnie dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych – tabletów czy smart fonów, to absolutna konieczność. Tworząc nie responsywną stronę narażamy się na brak indeksowania przez Google a także niemożliwość nawigowania strony na urządzeniach mobilnych.

6. Po czwarte: czas ładowania strony www.

Ten czynnik także ma wpływ na pozycję strony w przeglądarkach. Długo ładująca się strona internetowa jest przyczyną wielu odrzuceń zarówno w przypadku korzystania z komputerów czy tabletów. Bardzo często taka sytuacja wywołana jest ogromnej wielkości zdjęciami, plikami PDF, lub filmikami. Należy więc dbać o optymalizację plików wgrywanych na stronę.

7. Po piąte: słowa kluczowe.

Dobre praktyki UX w pozycjonowaniu mówią, że należy w tekstach możliwie jak najbardziej logicznie i naturalnie używać słów będących frazami kluczowymi. Kolejne wprowadzane przez Google algorytmy zdecydowanie weryfikują czy słowa kluczowe są adekwatne do zamieszczonej na podstronie treści. Treści powinny wyrażać najważniejsze informacje, napisane poprawnym i zwięzłym językiem. Blok tekstu z powtarzającymi się słowami kluczowymi nie spodoba się ani robotom Google ani użytkownikowi. Dobrze skonstruowany tekst z nagłówkami, pogrubieniami będzie łatwy i w szybki w czytaniu.

Dowiedz się więcej…

2260

Design

pozycjonowanie

strony www

UX

Czytaj również